Letar efter ett jerkspö och rulle till flickvännen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Letar efter ett jerkspö och rulle till flickvännen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Letar efter ett jerkspö och rulle till flickvännen

Hej

Jag tog ut tjejen på en fisketur förra veckan. Plockade ihop ett gammalt haspelspö till henne som låg och skräpade men väl nere vid sjön så sliter hon spöt ur händerna på mig och lär sig på egen hand kasta med min c3 -flickan har aldrig hållt i en multirulle innan..

Nu kommer vi till problemet -Jag måste köpa grejer till henne så jag kan få använda mitt spö ifred, hehe

Själv använder jag en c3 5500 och ett BFT spö. Hon tyckte att 5500 var lite för stort för hennes små händer. Jag har kollat lite på c3 4600 åt henne men är orolig att den rullen är för klen till jerkbait. Har jag fel?

Alltså, vilket spö och vilken rulle ska jag satsa på till tjejen? Prislappen får landa runt 2500kr, vill inte köpa skit så att hon tröttnar.

MVH
    http://allthatpike.blogspot.com/

spö beror ju på betesvikter men jag kör med jaxon eternum speedy jerk upp till 100 gram. bra o billigt spö jag älskar det!

innehåller på c3or e väll samma på alla eller? iallafall så är 4600 inte i lägre profil, bara smalare.
    du kan ju satsa på en lågprofil som Revo Toro fast den är ju dyr som satan. på ebay kan du köpa Pflueger President som tydligen är tillräckligt star för jerkfiske.

hoppas det hjälpte lite iallafall XD

Kommentera

Buster är väl ett ganska bra alround/nybörjarspö till jerk. Även om hon kanske inte fiskar med så tunga betena så kan det ju vara bra att ha lite ryggrad, hellre för hårt än mjukt. Rullen skulle du nog som gäddan ovan säger vara någon form av lågprofilare för som han sa så är inte profilen på rullen mindre utan bara bredden.

Synd att inte min tjej tar såna initiativ när hon är med.
      I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
      Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Tack för tipsen.

Hon ska få känna lite mer på min c3 och se om hon vänjer sig. Älskar själv den rullen. Vill inte köpa nån billig skitrulle som rasar så en amb blir det garanterat.

Kommentera

om du ska ha en amb e ju toro det verkligen bästa, buster eller andra spön finns ju för under 1000 lappen... hon an väll betala tex spöt eller?
          jag tycker inte att ett för mjukt spö e ett riktigt problem, mitt 100 gram jekra ja 130 grams phantom med, det e bara annan teknik men till buster pig o big bandit e det väldigt skönt

Kommentera

Ja, men de är aldrig skönt att fiska med ett spö som bara svampar, det är ju helt värdelöst. Hälst skulle man ha ett specifikt spö per bete.
            I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
            Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Hej !

Jag har ett FigRig toothtamer 6`6 till salu i nyskick ...om det är intressant ?
              Pris ? jag vet inte riktigt ...men låt säga 1000 kr +frakt (bussgods)
              Mvh Thomas

Ursprungligen postat av Priest Visa inlägg
              Hej

Jag tog ut tjejen på en fisketur förra veckan. Plockade ihop ett gammalt haspelspö till henne som låg och skräpade men väl nere vid sjön så sliter hon spöt ur händerna på mig och lär sig på egen hand kasta med min c3 -flickan har aldrig hållt i en multirulle innan..

Nu kommer vi till problemet -Jag måste köpa grejer till henne så jag kan få använda mitt spö ifred, hehe

Själv använder jag en c3 5500 och ett BFT spö. Hon tyckte att 5500 var lite för stort för hennes små händer. Jag har kollat lite på c3 4600 åt henne men är orolig att den rullen är för klen till jerkbait. Har jag fel?

Alltså, vilket spö och vilken rulle ska jag satsa på till tjejen? Prislappen får landa runt 2500kr, vill inte köpa skit så att hon tröttnar.

MVH

Kommentera

Johan på sportfiskecenter har 1 toro kvar tror jag, 1895:- tar han för dem, då får du råd till ett spö med.

Kommentera

Har en kompis som börjat jerka rätt nyligen, han kände på lite olika rullar i butik innan köp och tyckte c3'an va lite för stor för honom och han valde istället en shimano, ganska säker på att det va en cardiff. Den låg tydligen lite närmare spöt och är lite rundare vilket underlättade för honom att hålla rullen. Ett tips är ju att åka till en fiskebutik och känna efter lite.

Kommentera

Hej alla och tack för tipsen

Det blir nog att åka till butiken så får hon känna på lite olika rullar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 909 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist