Tips om nytt haspelspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips om nytt haspelspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips om nytt haspelspö

Jag har köpt en ny haspelrulle, en Shimano Technium 2500 Mgs blev det till slut. Nu letar jag efter ett haspelspö som skulle kunna passa bra till denna rulle. Det jag vill fiska efter framförallt är gädda, gös och havsöring.
    Jag hade tänkt mig betesvikt 15-40. Jag tror det skulle vara ganska lagom för det fiske jag ska utföra. Hade tänkt mig i prisklassen runt 1000-1500 kr.

Ursprungligen postat av Bengis Visa inlägg
    Jag har köpt en ny haspelrulle, en Shimano Technium 2500 Mgs blev det till slut. Nu letar jag efter ett haspelspö som skulle kunna passa bra till denna rulle. Det jag vill fiska efter framförallt är gädda, gös och havsöring.
    Jag hade tänkt mig betesvikt 15-40. Jag tror det skulle vara ganska lagom för det fiske jag ska utföra. Hade tänkt mig i prisklassen runt 1000-1500 kr.
    För gäddan, berkley series one skeletor, 8-9 fot 15-40. och till öringen har jag idag införskaffat ett Broman odell beta series 9 fot 10-35 gr! verkar sjukt najs, grymt lätt och bekvämt!
    Vila i frid Ozzy, vila i frid...

Kommentera

Jag glömde tillägga att jag letar efter en 9 fotare. Berkley series one skeletor har jag narturligtvis hört att det ska vara ett mycket bra spö. Ligger runt 1500:- om jag inte minns fel.
      Senast ändrad av Bengis; 2010-01-02, 18:33.

Kommentera

Har kollat runt lite och Savage Gear verkar ha rätt prisvärda spön. De jag har kollat på är Savage Bushwalker 8,5 fot 15-40, Svavage MP Predator 8 fot 15-50 och Savage MP PRO 8 fot 15-50. Alla spön ligger runt 1000 kr.
        Någon som har erfarenhet av någon dessa spön? Kan det vara värt att satsa på något av dessa spön?

Kommentera

Ursprungligen postat av Bengis Visa inlägg
          Har kollat runt lite och Savage Gear verkar ha rätt prisvärda spön. De jag har kollat på är Savage Bushwalker 8,5 fot 15-40, Svavage MP Predator 8 fot 15-50 och Savage MP PRO 8 fot 15-50. Alla spön ligger runt 1000 kr.
          Någon som har erfarenhet av någon dessa spön? Kan det vara värt att satsa på något av dessa spön?
          bushwalker har jag hört gott om iaf!
          Vila i frid Ozzy, vila i frid...

Kommentera

Det blev en Sportex Twister 8 fot med kastvikt upp till 40 gram med en stum action så som jag ville ha det. Sportex har tydligen börjat säljas i Sverige igen och spöt kändes otroligt bra. Ganska lätt var det med, 185 gram, det passar bra till min rulle
            Blev något dyrare än vad jag hade tänkt, 1799 kr. Men jag fick en 3 års garanti plus en livstidsgaranti på klingan. Låter ju bra i alla fall
            Nu är det bara att välja flätad lina till rullen och jag har såå otroligt svårt att bestämma mig för vilken. Och sen ska ju den där jäkla isen bort med..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            280 193 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40