har själv testat esox spöna! har kört men stora wobblers och tailar o funkar helt perfekt! finns i olika vikter o längder!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Haspelset För Tunga Beten ?
Collapse
X
-
Rullen ska vara en riktig slitvargUrsprungligen postat av Cobbdog Visa inläggOm man nu kör på ett sådant kit med 150gr spöt räcker då den rullen för de beten som spöt klarar ?
Kommentera
-
Lundgrens har 2 väldigt fina spön LF tailchaiser heavy å Lf Chopper kika på dom . Tänk på att stora beten har stora krokar å dom har en tendes å haka sig fast i tafsen vid användet av Haspelrulle .Ursprungligen postat av Cobbdog Visa inläggHej på er !
Jag funderar på att införskaffa mig ett spö till lite tyngre spinnfiske, beten som typ Spinnerabaits, Alien Eel, ja lite tyngre beten som sagt.
Tänker på dessa 3 spön:
BFT Buster Stiff Haspel <150gr
BFT Strike Giant <30-80gr
Savagear MP Pro <150gr
Vad tror ni ?
Och sen måste man ha rulle oxå, vill hålla mig till haspel, är denna rulle någe :
Shimano Super GT3000 RB
Hoppas få lite hjälp
Ja ser ju på min kompis Oskar som envisas med Haspel mer än vart 3:e kast hakar upp sig , å då får man ju ingen fisk .
Problemet finns inte med multirulle.
/Fredrik
Kommentera
-
Jo det är sant med multirullar, har haft ett antal själv men om ja nu skulle överväga mig en multi så kan man ju lika gärna köra på ett jerkbaitset ? men ja vill ändå nästan bara fiska wobblers, spinnerbaits, mjukbeten, kanske någon jerk betet ska liksom inte väga 140-150gr de tål inte min rygg har ja märktUrsprungligen postat av jerklimpan Visa inläggLundgrens har 2 väldigt fina spön LF tailchaiser heavy å Lf Chopper kika på dom . Tänk på att stora beten har stora krokar å dom har en tendes å haka sig fast i tafsen vid användet av Haspelrulle .
Ja ser ju på min kompis Oskar som envisas med Haspel mer än vart 3:e kast hakar upp sig , å då får man ju ingen fisk .
/Fredrik
men kanske 80-90gr
max 100gr
Kommentera
-
Kör ett 7.6-spö och multirulle, det blir väldigt all-purpose, jerka spinna, trolla, det är en kanonlängd som passar många typer av beten. Haspelrulle+tunga beten = slitna pekfingrar, haspelrulle+tunga beten + kallt väder = dra mig bakom en vagn.Ursprungligen postat av Cobbdog Visa inläggJo det är sant med multirullar, har haft ett antal själv men om ja nu skulle överväga mig en multi så kan man ju lika gärna köra på ett jerkbaitset ? men ja vill ändå nästan bara fiska wobblers, spinnerbaits, mjukbeten, kanske någon jerk betet ska liksom inte väga 140-150gr de tål inte min rygg har ja märkt
men kanske 80-90gr
max 100gr
Kommentera
-
mm de blir nog en multirulleUrsprungligen postat av snOrdanger Visa inläggKör ett 7.6-spö och multirulle, det blir väldigt all-purpose, jerka spinna, trolla, det är en kanonlängd som passar många typer av beten. Haspelrulle+tunga beten = slitna pekfingrar, haspelrulle+tunga beten + kallt väder = dra mig bakom en vagn.
men nu är ju frågan : VILKET SPÖ ?
Ett styvt spö är ju ingen höjdare för wobbler o spinnerbaits, så de måste nästan bli 2 spön ?
Kommentera
-
Var iväg till en lokal fiskeaffär och köpte på mig lite inför våren, blev för det lättare och mellan fisket,
Savagear Extreme Spin 7´ 80gr 499:- billigt anser jag
sen blev de ett Abu Stamina kit för 8-30gr oxå 
Ska väl använda Savagear till typ spinnerbaits och lite större wobbler
fick en väldigt fin känsla när ja höll i det spöt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inläggLundgrens har 2 väldigt fina spön LF tailchaiser heavy å Lf Chopper kika på dom . Tänk på att stora beten har stora krokar å dom har en tendes å haka sig fast i tafsen vid användet av Haspelrulle .
/Fredrik
nej nu överdriver du fredde, visst hakar det sig ibland med swimwhizz men inte alls vart 3 kast.
allt annat e lugnt, tail, bullar, spinnare e lugnt.
/frid
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Import och entusiastprylar!av engqvistVäcker liv I denna tråd igen. Länge varit sugen att testa Daiwa Black Label spön. Som sägs vara precis...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-09-18, 19:44 -
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
280 127 visningar