Tänkte prova på Multi - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tänkte prova på Multi

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tänkte prova på Multi

Jag fiskar idag enbart med haspel men har funderat på att gå över lite på Multi och testa det.
    Verkar svårt jämfört med haspel då man ser att även proffsen får till så kallade "Overrun" och skatbon på det.
    Man vill ju fiska med så lite bekymmer som helst.

Men iallafall, om jag nu skaffar mig ett set vad ska jag ha? Runt 2000 kr hade jag tänkt mig för ett komplett set.

Har kanske tänkt prova jerk någon gång så på så vis vore ett jerkset bra men frågan är hur vanligt spinnfiske funkar med ett jerkspö?
    Kommer vara framförallt vanligt spinn och dragrodd jag kommer köra. Ska jag köra på jerkset ändå?

Ambassadeur ska ju vara det mest populära, något för en nybörjare?

Har kikat på två set hos Lundgrens, det ena ett spinnset och det andra ett jerk.

Fördelen med jerksetet är att det har högre kastvikt då jag ska köra gäddfiske. Det negativa kanske är längden för vanligt spinn?

Hade tänkt köra lika mycket skeddrag som lite tyngre wobblers.

HELT grön på detta alltså men få mig övertygad om att Multi är bättre åtminstone till gäddfiske och ge mig lite tips

på söders har dom fina set! cardiff 301A med comprespö, jag tror att man kan välja 7´6 fot. då har du ett bra set som kostar prick 2000. du kan säkert förhandla till dig lina till om det inte redan ingår, isf kan du säket förhandla till dig en jerk. till dragrodd kan det nog vara ganska bra med jerkspö för att mothugget kommer direkt då spöt inte böjer sig(spelar iofs ingen roll om du håller spöt)

Kommentera

kop setet med det langre spot. LF ar bra grejor och 7.4 funkar perfekt bade for jerk och spinn. Kor med lite lattare jerks bara typ bj, salmo slider osv

Kommentera

Ursprungligen postat av Jenk Visa inlägg
        kop setet med det langre spot. LF ar bra grejor och 7.4 funkar perfekt bade for jerk och spinn. Kor med lite lattare jerks bara typ bj, salmo slider osv
        Ett spinnspö är inte för mjukt för att jerka med?

Går det bra att köra med salmo slider 70gr? Hur är det att ligga på gränsen, 75,76gr med detta spö?
        Senast ändrad av Rulken; 2010-01-24, 13:15.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 354 svar
        279 263 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13