Jag funderar på att köpa ett nytt spö för att ersätta mitt nuvarande jerkspö som är ett BFT Stiff 6'. Jag tycker att Stiffen är lite "tråkig" att fiska med. Testade ett Shimano Compre 7,2' som är lite mjukare och är inte gjort för lika höga kastvikter (21-85g). Men det var lite roligare drillningar med det, plus att det var längre (även om en stor del av längdskillnaden kändes som den satt nedanför rullen.
Jag har även förstått att BFT kommer med en ny modell senare i år som heter Bandit. Jerkmodellen kommer i två storlekar, 6,5' och 7,3'. Den längre modellen är tvådelad och båda spöna har en kastvikt upp till 180g alltså mer än Stiffen.
Shimano Compre kostar runt en tusing, Banditen verkar gå loss på 1500-2000kr.
Någon som har erfarenhet av dessa spön eller har något annat som man kan tipsa om?
Jag har även förstått att BFT kommer med en ny modell senare i år som heter Bandit. Jerkmodellen kommer i två storlekar, 6,5' och 7,3'. Den längre modellen är tvådelad och båda spöna har en kastvikt upp till 180g alltså mer än Stiffen.
Shimano Compre kostar runt en tusing, Banditen verkar gå loss på 1500-2000kr.
Någon som har erfarenhet av dessa spön eller har något annat som man kan tipsa om?

Kommentera