Tjena tänkte jag skulle börja jerkfiska efter mycket om och men!!! Jerkspö har jag, och ett par multirullar... nu till frågan kommer min amb 6500cs rocket tåla jerkfiske eller måste jag köpa en ny rulle? Ps det är nya bättre lager i den MVH Flempan
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jerka med 6500cs Rocket
Collapse
X
-
jag har jerkat hårt med min 6500 pro rocker rulle. Och den mår då inte dåligt av det. Men nu använder jag den enbart till laxfisket där jag dänger iväg grejer från minst 40 gram upp till 150 gram. Och det är inga korta sträckor heller som grejerna flyger.
Jag är super nöjd med rullen och den fungerar perfekt! Enda som är lite knas är sen jag körde in fingret i linspridaren... AJ för mig och rullen.
Sen 6500 är en aning stor rulle. Man blir lite trött i handen att jerka med en så pass stor rulle. Så jag rekommenderar isf en rulle från 5000 serien. JB och Pred är bra rullar också. Men vill du bara testa på jerkandet för att sen se ifall det är något för dig tycker jag att du kan testa med din 6500 rocket.
edit: rullarna tål rätt mycket. Skölj rullen och smörj efter varje pass. Fiskar du ofta så en grundlig genomgång av rullen minst 1 gång i månaden. DÅ kommer rullen att vara som ny läääääänge.Senast ändrad av Gimlan; 2010-02-01, 15:06.Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?
Kommentera
-
Jodå, vet av egen erfarenhet att det funkar skapligt även om den är i bredaste laget för mina händer. Vissa anser också att vredet till mekaniska bromsen är i vägen om man palmar rullen. Testa själv vettja..Ursprungligen postat av flempan Visa inläggLåter kanon då ska jag testa! Men som ni säger den är ju rätt tung så får se hur länge man pallar Mvh flempan ps tack för hjälpen
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
275 125 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av engqvist
2025-09-21, 16:38
|
||
|
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
|
13 svar
2 926 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Gädd-jos
2025-09-12, 20:08
|
||
|
Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
|
39 svar
3 283 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Mathias 70
2025-12-07, 18:31
|
||
|
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
|
1 008 svar
153 772 visningar
18 gillar
|
Senaste inlägg
av Test005
2026-06-05, 09:13
|
||
|
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
|
1 055 svar
203 335 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Bilbo
2025-09-14, 21:13
|
________
Kommentera