Jeg har Calcutta Conquest 200DC som uten tvekan er verdens beste serieproduserte rulle. Flere av mine UT trimmede ruller kaster bedre enn Conquesten.
En stor fordel med en UT trimmet Ambassadeur er at den er like enkel å ta service på som alle andre Ambassadeur Classic ruller.Shimano og Daiwa er mye vanskeligere å skru.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa spinnrullen.
Collapse
X
-
Pluton har funnits ett tag som vänstervevad och med olika utväxlingar.
Lämna en kommentar:
-
Har den modellen kommit i vänstervevad version ännu?Ursprungligen postat av Buster Visa inläggSorry boys men ni har fel. Vassaste rullen just nu är utan tvekan Daiwa Pluton. Bäst helt enkelt
När jag kollade sist så fanns den bara som högervevad...
Lämna en kommentar:
-
Kör på en CS Pro Rocket i 5000- eller 6000-storlek, beroende på vad du gillar. Jag har själv en 5000 och den kastar riktigt bra, direkt ur förpackningen och kräver ingen stor insats när det gäller underhåll.
Om du sedan vill ha ut mer av din rulle går det alltid att skaffa UT-trim senare...
Lämna en kommentar:
-
Polaren köpte en sån igår, såg grymt gedigen ut och kändes mer som ett dyrt vapen än en fiskerulle.. det återstår ju att se om den hållerUrsprungligen postat av Buster Visa inläggSorry boys men ni har fel. Vassaste rullen just nu är utan tvekan Daiwa Pluton. Bäst helt enkelt
Lämna en kommentar:
-
. Om man skall hårddra trimningens betydelse, är det mer märkbara saker än kastlängden man märker? Och hur mycket bättre blir kastlängden? Och ni som håller på rulltrim, vilken rulle skulle ni då välja för rulltrim?[/QUOTE]
Det du märker först är, att linresning och därmed lintrassel minskar betydligt. Därav följer att du vågar satsa mer i ditt kast, dvs du kommer förmodligen längre... om nu detta har nån betydelse.
Vilken rulle? Förmodligen en Ambassadeur i 5000 storlek, den mest allsidiga. Men en gång fast i trimträsket... då blir alla storlekar potentiella !
Lämna en kommentar:
-
Det verkar klart, av inläggen att döma, att en trimmad rulle är bättre, alt roligare, än en standard. Sen är ju frågan om man blir sittande vid köksbordet med små mejslar, lösnings- och smörjmedel för att underhålla tekniken i stället för att vara ute o fiska. Om man skall hårddra trimningens betydelse, är det mer märkbara saker än kastlängden man märker? Och hur mycket bättre blir kastlängden? Och ni som håller på rulltrim, vilken rulle skulle ni då välja för rulltrim?
Lämna en kommentar:
-
Er ikke mer behov for skruing og annet vedlikehold på en UT trimmet rulle enn på en orginal Ambassadeur.
Lämna en kommentar:
-
Sen att den har relativt vek broms och väger en hel del är ganska stora nackdelar enligt mig... Men är säkert en fin rulle om man hade råd!Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg..fast den kostar väl en miljard och kan knappast kallas för "långtidsprovad" än..
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 354 svar
279 087 visningar