bra linor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

bra linor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
    jag kör 0.36 på jb rullen o 0.23 på prorocketen.. båda är strike wire o den linan e den bästa jag någonsin använt..ska mycke till för ja ska testa något annat
    Hej Michael "Krokodiljägaren" Perlborn; Den linan du nämner ovan är med bland flertalet andra förekommande flätlinor i FiskeJournalens oberoende, jämförande tester i FJ Nr 3/2010 och nyligen utkomna FJ Nr 4/2010. Hur jag än läser testerna kommer jag fram till att PowerPro och Tuf Line XP är de två fabrikat av flätlinor som på nästan alla jämförande punkter får de i särklass bästa testresultaten. Det här gäller flätlinor till multirullar. När det gäller flätlinor till haspelrullar tror jag fortfarande att Fireline är bästa köpet. 2010 års Fireline lär enligt tillförlitliga uppgifter vara ännu bättre än föregångarna!

Själv är jag mycket nöjd med PowerPro sedan jag började använda den 1997 och Tuf Line XP, som jag också använt under senare år, gillar jag nästan lika skarpt. De första åren jag använde PowerPro hände det emellanåt att vid ungefär var 150:e meter var det en liten klump på bulkspolelinorna. Det problemet tycks helt ha försvunnit sedan 4-5 år tillbaka.
    Nobody & Nothing is for ever!
    Old Firehand
    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
    Senast ändrad av Old Firehand; 2010-03-20, 20:01.

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
      självklart har man grundat med nylon i botten .

/Fredrik
      Varför?
      Det är inte det att jag är dum, har lite otur när jag tänker bara.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
        Hej Michael "Krokodiljägaren" Perlborn; Den linan du nämner ovan är med bland flertalet andra förekommande flätlinor i FiskeJournalens oberoende, jämförande tester i FJ Nr 3/2010 och nyligen utkomna FJ Nr 4/2010. Hur jag än läser testerna kommer jag fram till att PowerPro och Tuf Line XP är de två fabrikat av flätlinor som på nästan alla jämförande punkter får de i särklass bästa testresultaten. Det här gäller flätlinor till multirullar. När det gäller flätlinor till haspelrullar tror jag fortfarande att Fireline är bästa köpet. 2010 års Fireline lär enligt tillförlitliga uppgifter vara ännu bättre än föregångarna!

Själv är jag mycket nöjd med PowerPro sedan jag började använda den 1997 och Tuf Line XP, som jag också använt under senare år, gillar jag nästan lika skarpt. De första åren jag använde PowerPro hände det emellanåt att vid ungefär var 150:e meter var det en liten klump på bulkspolelinorna. Det problemet tycks helt ha försvunnit sedan 4-5 år tillbaka.
        Nobody & Nothing is for ever!
        Old Firehand
        www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
        Nu har jag inte läst testet som gjort kring flätlinor i FJ bara ögnat igenom artikeln som hastigast men det här testet hyandlar väl inte om vilken rulltyp du använder utan linans uppbyggnad och dimension och hur den stämmer med det som leverantörerna redovisar?
        Jag kan inte säga vad som är bäst eller sämst bland alla flätlinor som finns på marknaden. Eller vilka linor som passar bäst till vilket rulltyp eller fiskesituation. Det enda jag kan konstatera är att det råder mycket falsk marknadsföring i denna del av fiskebranschen och ett oberoende test med jämna mellanrum innehållande helheten kring användandet av flätlinor på marknaden skulle vara välgörande. Då kanske vi kunde få stopp på mycket av alla spekulationer och osäkerhet kring flätlinor.
        sigpic

Kommentera

jag använder fireline trackerbraid 0.17 till min haspel, fiskade med den hela förra året och jag har inte haft några som helst problem med den. långa och bra kast!

Kommentera

Ursprungligen postat av sysslolos Visa inlägg
            Varför?
            Jo Sysslolos...Man grundar med några varv nylon för att om man lindar på flätlina direkt är risken väldigt stor att den bara glider på spolen med resultat att du inte får in någon lina och även att fisken kan dra ut linan utan att bromsen funkar.
            /Team Perax, Jon Persson
            http://teamperax.blogspot.com/

Kommentera

aha, ok.
              Aldrig varit med om att det blir så, fiskar med Fireline. Men jag kanske bara haft tur, vad vet jag?
              Det är inte det att jag är dum, har lite otur när jag tänker bara.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              280 637 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40