Savage Gear MP Pro 8-9fot 20-60g, 40-100g - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Savage Gear MP Pro 8-9fot 20-60g, 40-100g

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Savage Gear MP Pro 8-9fot 20-60g, 40-100g

Hej på Er.

Fick fram bra info om Woody Jerk spöt alldeles nyss och har funderingar på ytterligare ett spö.

Jag har sökt lite i forumet angående dessa spön, men inte hittat den info jag söker.

Det är antingen 40-100g(Trigger) eller 20-60g(Trigger) jag ska slå till på i helst 8fot.
    Spöt kommer att användas för gäddvobblers/jigg mellan 30-60g, samt slötrolling med djupgående gösvobbler, visst vore det fint om det fungerade att spinnjerka en Buster också.

Nu till frågorna:
    Har hört en del säga att 8 fot 40-100g känns som en avklippt 9fotare... är det fler som delar den åsikten?

Ni som äger dessa spön får gärna berätta er erfarenhet av dessa spön. Vart går gränserna för kastvikt vid praktiskt fiske ?

Någon?

Kommentera

Jag fiskar med 8´ 40-100g, använder mest jerkbaits 70gr uppåt 130gr, men kastar även spinnare som väger upp till 150gr, o det går nog oxå om man inte tar i allt för mycke! Spöt e lätt och det både kastar o krokar bra, men de rek. betesvikterna stämmer ganska bra, så lättare drag skulle jag inte kasta så gärna med det.

Kommentera

Köpte ett mp trigger 8 fot upp till 150 gram... har testat det en gång körde då westins jätte lite jerkar ocjh lite anndra stora beten. tyckte att det kastade riktigt bra och skötte sig fint när man tog hem tex westins jätte.... fick ingen fisk på dessa beten men antar att det kommer kroka bra med. Ett skönt spö enligt mitt tycke.....
        www.rixman.se
        http://monarch-dok.sehttp://monarch-dok.com
        http://www.miekofishing.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Rixman Visa inlägg
          Köpte ett mp trigger 8 fot upp till 150 gram... har testat det en gång körde då westins jätte lite jerkar ocjh lite anndra stora beten. tyckte att det kastade riktigt bra och skötte sig fint när man tog hem tex westins jätte.... fick ingen fisk på dessa beten men antar att det kommer kroka bra med. Ett skönt spö enligt mitt tycke.....
          Har också ett sådant spö. Kan bara hålla med! Har provat att kasta beten upp till ca 120gr, inga problem.
          http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Det låter som 40-100 är spöt för mig.... frågan är då vilken längd som är bäst.

Misstänker att 9 fotarn är lite skönare att kasta med, men lite klumpigare vid spinn-jerkande.
            Ska fundera, samt klämma och känna lite på de 2.

Tackar för informationen ännu en gång.

Kommentera

Kör med 9" - 100gr och är riktigt nöjd
              Catch for the moment and Release for the future.[FONT=Impact][/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 354 svar
              279 405 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40