Nybörjarspö till jerkbaitfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjarspö till jerkbaitfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nybörjarspö till jerkbaitfiske

Som rubriken säger, finns det några viktiga egenskaper ett spö ska ha så det blir lagom enkelt att börja lära sig jerkbaitfiska? Finns till kanske någon som kan länka mig till ett bra nybörjarspö?

//Xaler

Det ända jag kan komma på är att inte ha ett för långt spö så du slår i vattnet när du jerkar och att det ska vara riktigt kraftigt så du kan dänga tunga jerks utan att få det jobbigt Jag fick ett Buster stiff för läänge sedan och har alltid varit nöjd, dyrt är det inte heller.

Kommentera

Ursprungligen postat av xaler Visa inlägg
      Som rubriken säger, finns det några viktiga egenskaper ett spö ska ha så det blir lagom enkelt att börja lära sig jerkbaitfiska? Finns till kanske någon som kan länka mig till ett bra nybörjarspö?

//Xaler
      Vad har du för budget till att börja med? Snåla inte om du ska köpa ett jerkbaitset,
      då du förmodligen kommer vilja byta upp dig ganska snart.
      Vad har du tänkt dig för kastvikter på betena?

/H

Kommentera

Ursprungligen postat av henkahh Visa inlägg
        Vad har du för budget till att börja med? Snåla inte om du ska köpa ett jerkbaitset,
        då du förmodligen kommer vilja byta upp dig ganska snart.
        Vad har du tänkt dig för kastvikter på betena?

/H
        Gärna inget spö över 1000 kronor. Finns vettiga under det priset?

Kastvikter, kan tänka mig runt 40-100 gram.

Ursprungligen postat av LIPPE
        Det ända jag kan komma på är att inte ha ett för långt spö så du slår i vattnet när du jerkar och att det ska vara riktigt kraftigt så du kan dänga tunga jerks utan att få det jobbigt Jag fick ett Buster stiff för läänge sedan och har alltid varit nöjd, dyrt är det inte heller.
        Jag har tänkt mig ett spö runt 6 eller 6,5 ft. Lagom?

Kommentera

Det är perfekt längd, är det enbart spö du ska köpa? för du hittar lätt ett schysst jerkspö under 1000kr.

Kommentera

Ursprungligen postat av LIPPE Visa inlägg
            Det är perfekt längd, är det enbart spö du ska köpa? för du hittar lätt ett schysst jerkspö under 1000kr.
            Japp, bara spö. Jag har två stycken gamla svensktillverkade multirullar. Säkert 15-20 år gamla. Ska se om det funkar efter lite smörjning.

Vad sägs om detta spö då? http://www.miekofishing.se/web/Produ...0_gr-3227.aspx Den du snacka om?

Kommentera

Som dom andra grabbarna säger så är Buster Stiff ett bra förstaspö.. Lycka till!
              /Team Perax, Jon Persson
              http://teamperax.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av xaler Visa inlägg
                Japp, bara spö. Jag har två stycken gamla svensktillverkade multirullar. Säkert 15-20 år gamla. Ska se om det funkar efter lite smörjning.

Vad sägs om detta spö då? http://www.miekofishing.se/web/Produ...0_gr-3227.aspx Den du snacka om?
                Japp det var det spöt jag prata om, tycker själv det är riktigt skönt och det kan säkert gå att hitta begagnat för 300 spänn, det ska jag göra iaf när mitt nuvarande stiff inte orkar med mer

Kommentera

varför ett stiff?
                  Sätt ut en köpes annons här på fs istället så kan du säkert få loss ett bättre spö än ett buster stiff för under en tusenlapp.De spön som kommit efter stiff är klart skönare och även lättare fast de kastar högre vikter.Buster stiff känns som att hålla kvar vid ett spö som var det första storsäljande när jerkfisket slog igenom.Har hänt en del sen dess.

Kommentera

Lånar tråden lite.
                    Är en total nybörjare när det gäller jerkbait, men tycker det verkar vara ett mycket underhållande fiske. Har börjat kolla lite på kompletta jerkbait set och hitta detta http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=147459090 Vad tror ni om det? Är det bara clas ohlson skräp eller kan det vara ett lämpligt nybörjare spö?
                    Clas ohlson har även ett lite dyrare jerkbait spö : http://www.clasohlson.se/Product/Pro...px?id=68801713 verkar detta bättre?
                    Senast ändrad av Pompe; 2010-04-28, 20:02.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    279 804 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40