Hairy Killer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hairy Killer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Köpte en tidigare idag. Svart med gul svans. Blir kul o se om man får nåt i helgen. Hoppas den går att få iväg med mitt 7' spö
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Finns ju lite olika sätt att gå tillväga på, det tid effektivaste är att dränka draget samtidigt som man kramar det för att få fibrerna att släppa ifrån varandra och därmed ta åt sig vatten.
      Tyvärr är absorberingsförmågan en material skillnad, jag har nog samtliga märken som finns idag och vattenabsorberings förmågan och därmed "pulserings" förmågan om man kan kalla det så skiljer sig väldigt mycket från märke till märke.
      Jag vågar nog säga att Abu är den som har minst förmåga till att absorbera vatten enligt min åsikt..
      Hornborgaren och dom andra märkerna fungerar klockrent!
      Däremot så fiskar jag uteslutande mina flugor med en liten blytyngd framför för att ge dom en liten extra tyngd. Om man sätter frast en "rubbercore" bly kula så är det lätt att variera vikt och djupgång... Vips har man fått ett superbete som kan fiska från 1cm till 1m utan problem eller tappad effektivitet!!
      Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Hallå, köpte mig en orange hairy killer innan helgen till helgens fiske, fisket var sjukt segt och i princip det ända gäddorna ville ta va just min hairy killer som jag fiskade sjukt långsamt, använde en 40cm tafs och flugan gick fint kunde fiska i grunda vikar osv, var sjukt kul att drilla gäddorna på klenare saker, lite bilder på fångster på hårbollen:

Bifogade filer

Kommentera

Testa att koppla ihop två stycken:P

Kommentera

Varningens finger för Hairy Killer, premiärade min idag. 3 tappade och 1 landad, alla gäddor i ca 2~ kg klassen. Nu är den helt förstörd. Och inte pulserar den nå vidare heller. Näste spinnfluga för mig blir _garanterat_ av ett annat märke.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            271 308 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13