Finns inte så stort utbud av maskjiggar här i sverige verka de som
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Dropshot
Collapse
X
-
Kolla in dying minnow från Savage gear, ett fint och mycket följsams dropshotbete. De säljs vanligtvis i butiker här i svedala. Sen har du beten från franska Illex, de har ett ganska stort utbud av dropshotbeten och säljs i många butiker.
Jag brukar köpa mina worms från staterna, där har de ett enormt utbud och låga priser.
Kommentera
-
Var bor du? I urskogen eller stället som gud glömt....Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inläggOkej. Dying minnow e lätt o hitta. Värre med worms. Fast kanske kan köpa några av dig?

visst kan du få köpa några beten av mig, har inte så mycket worms kvar i lådan men rätt mycket fina flukes från zoom baits som du kan få testa.
Kommentera
-
Bor på sturkö strax utanför karlskrona i blekinge. Va i butiken i helgen men dom hade inga intressanta jiggar för dropshot. Har budat på några på tradera so
såg intressanta ut och i lite varierande storlek o färg. Ska köpa några dying minnow sen tänkte ja.Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
OK, Karlskrona är en fin stad och skärgården runt omkring också. Jag var där rätt mycket på 90-talet då en kompis jobbade på en trålare i Sölvesborg. Vet inte vilken sportfiskebutik som ligger i Karlskrona men du kan ju be dem ta hem beten från Illex eller från holländska Rozemaijer. De har bägge ett rätt stort utbud av plastleksaker för dropshot och vertikalfiske. Du kan naturligtvis köpa dem på nätet också. Nu när euron svajar så är det hyfsade priser.Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inläggBor på sturkö strax utanför karlskrona i blekinge. Va i butiken i helgen men dom hade inga intressanta jiggar för dropshot. Har budat på några på tradera so
såg intressanta ut och i lite varierande storlek o färg. Ska köpa några dying minnow sen tänkte ja.
Kommentera
-
Det finns hur många som helst..... Ex. http://www.fishing-mart.eu som är polens största nät butik. Inte billigast men har mycket att välja på. Även http://www.camo-tackle.de har väldigt mycket att välja från. Men de kör med mycket amerikanska beten så då är det egentligen billigare och smartare att ta hem dem direkt från staterna.Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inläggOkej. Har själv jobbat på trålare i 3år innan jag blev svetsare. Tips på några bra sidor med dropshot tillbehör?
Här har du också en bra tysk sida om dropshot och vertikalfisket. http://www.drop-shot.de
Använd googles översättningsfunktion om du inte kan tyska.
Kommentera
-
Fanns lite o välja på ju. Fast ska nog inte köpa så mycke då jag bara ska testa. Gilla jag metoden så blir det att köpa på sig lite saker. Se hur de går på tradera.Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
Det är nog ett smart val. Om du PM'ar mig din adress så ska jag skickade dig ett par fina amerikanska plastbeten som du kan testa.Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inläggFanns lite o välja på ju. Fast ska nog inte köpa så mycke då jag bara ska testa. Gilla jag metoden så blir det att köpa på sig lite saker. Se hur de går på tradera.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 793 visningar