Abu från Jula? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu från Jula?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Överlag tycker jag Jula har ett hyfsat och ganska prisvärt utbud av fiskgrejor (nej jag äger inga jula aktier).
    Deras ABU set skulle jag klara mig med i de flesta fall. Att man sen skaffar bättre grejor betyder inte att man får mer eller större fisk. Att ha bra (dyra) grejor ger en bättre känsla i fisket och det är sånt man gärna lägger pengar på när man är "hooked". (En begagnad bil som funkar tar dig från A till B men en dyr ny lyxbil gör resan till en behagligare upplevelse fast slutresultatet blir detsamma ... du kommer bara fram till B)
    Det är den fiskade tiden man lägger som ger resultat inte grejorna i sig.

Generellt sett upplever jag att kvaliteten på "budget/nybörjar" grejor som säljs på stormarknader etc har blivit mkt bättre de senare åren. Förr i tiden var det verkligen mest skräp men ofta hittar man ganska hyfsade prylar nu för tiden. Jag kollar gärna in fiske grejorna vart man än är när frugan shoppar loss. Jag blir ofta förvånad ... och frugan blir ofta lite sur när jag hittar bra saker men hon själv bommar!!

Verkar som ni hittat vettiga grejor. Som sagt det är fisket och inte grejorna som är det viktigaste.
    Kul att ni fick fisk! Finns inget bättre!!
    /Gustav

Kommentera

Köpte precis ett sätt till min dotter blev en Shimano ix 2000 och ett Shimano joy 6 fot 10-30 g detta kosta precis under 500 och känns riktigt bra för den pengen .

Kommentera

Necro bumping, tråden har redan börjat på lekis...

Kommentera

Fy på dig apan...�� Tycker det är kul när någon bunmpar en sådan här antik tråd... För att anknyta till ämnet kan jag bara konstatera att Julas ABU Superb var det första jag köpte sedan jag pensionerat min 444 och i desperation köpt ett Fladen set på ÖoB... Skillnad? Jodå, men bakbromsade budgetrullar är ingen höjdare. Men valet i dag är enkelt - hellre ABU på Jula än Fladen på ÖoB Dollarstore eller liknande! Men helst inte...
          Skit fiske!
          Gösta

Edit: Tror det hette Cardinal Superb. Illavarslande med tanke på hur ABU nu håller på att urvattnad det ärevördiga Ambassadeur namnet med S-serien. De asientillverkade 7000-rullarna försöker ju ändå hålla skenet uppe till skillnad från Kinaskiten...
          Skit fiske!
          Gösta
          Senast ändrad av Gösta; 2016-07-09, 15:36.

Kommentera

Hellre bättre begagnat från Fiskesnack än allround-ABU-set från Jula.
            [FONT=Comic Sans MS](gammalt djungelordspråk)[/FONT]
            sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Visst är det skoj med folk som använder sökfunktionen det gillas! Men jag står fast vid att svara på frågor från användare som inte varit inloggade på 3-10år är bortkastat.

Förhoppningsvis leder det till ny och rolig information.

Nu verkar dem mest ha kina skit såg det ut som på hemsidan.

Kommentera

Ursprungligen postat av Oskar-70 Visa inlägg
                Någon som vet om kvaliten på Julas fiskeutrustning. Dom säljer ju bla Abu haspelset för runt 400-500:-. Duger dessa för en nybörjare som vill fiska lite.

Oskar
                Det duger till tex abborre och regnbåge. Flesta fiskarter upp till 3-4 kilo.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                6 svar
                1 823 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Benjamin S  
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04