Modda BigBandit - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Modda BigBandit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Modda BigBandit

Tjena!

Jag hittade denna sida när jag sökte efter hur man kan modda sina sjunkande BB.

Eftersom min personliga favoritfärg (firebird) ej finns i varken shallow eller suspending modellerna så undrar jag om någon har ytterligare utförande beskrivning på hur man kan gå till väga.

Jag har testat att lätta en BB efter beskrivning från ovanstående länk.
    Detta gör att vikten sjunkit från 98g i orginal till 92,8g som i sin tur gör att BB:n sjunker något långsammare, men som ändå är långt ifrån suspending.
    Suspending modellen väger 88,5g och shallow modellen 85,5g.
    Så hur går jag till väga för att lätta den ännu mer.
    Det finns fler rasselkammare men vart exakt sitter den/dom?

Nu vet jag inte hur dessa siffror i praktiken gör betena olika djupgående då tafs val spelar in, och vad jag hört från en del så är inte suspending modellen helt suspending utan att man fått byta krokar eller fjäderringar till lättare varianter.

Att göra en sjunkande BB till suspending känns inte helt omöjligt...men att göra den shallow, det vet då fan om det funkar. För det kan väl ändå inte ligga 13g mer blykulor i sjunkmodellen?

Ah ja, hoppas nån kan komma med några bra tips.

Hej.

Jag har med stor framgång moddat många BBs allt från sink till shallow, och gjort dem suspending.
    Precis som länken beskriver så gömmer sig viktkammaren i stort sett i linje med främre kroköglan. Jag har för mig att jag använde ett 10mms borr.
    Jag experimenterade med små kulbly och tätade gladpack och ett gummiband när jag "vägde" dem i en hink med vatten. Gör inte om min första tabbe, utan väg dem MED tafs så får du en mer rättvis bild hur betet kommet att bete sig i vattnet. Hålet i ryggen pluggade jag med en bit ihopskruvat toapapper, och fyllde därefter upp till kanten med silikon. Detta funkar kanon, inget av mina beten har tagit in vatten. Lycka till!
    En sportfiskares tankar om livet i allmänhet och fiske i synnerhet!
    http://mothugget.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
    2 355 svar
    274 029 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg engqvist