Nytt UL set! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt UL set!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nytt UL set!

Tjena!
    Nu börjar sommaren komma och jag funderar starkt på att köpa ett nytt UL set, allt behöver ju så klart inte vara i ett erbjudande men jag skulle behöva lite tips på vad jag bör skaffa Det är för abborr fiske, så om ni söker runt lite och försöker hitta något fint till ett lagom pris och ger mig länken är jag väldigt tacksam
    Och som jag skrev innan är det abborre jag fiskar

Ursprungligen postat av Ballman Visa inlägg
    Tjena!
    Nu börjar sommaren komma och jag funderar starkt på att köpa ett nytt UL set, allt behöver ju så klart inte vara i ett erbjudande men jag skulle behöva lite tips på vad jag bör skaffa Det är för abborr fiske, så om ni söker runt lite och försöker hitta något fint till ett lagom pris och ger mig länken är jag väldigt tacksam
    Och som jag skrev innan är det abborre jag fiskar
    Till Abborre fiske funkar nästan alla spön?
    Själv har jag ett shimano spö ( 7-8 fots ) funkar perfekt, dock gick det på 1.700 kr
    men är mycket nöjd med inköpet!
    http://img530.imageshack.us/img530/5121/struc.png

Kommentera

Köp en shimano sonora 1000fb inkl surfix flätlina för 699-799:- den är 1-2 storlekar större än ul. Och ett berkley lightning shock i passande storlek för 700-800:- jag har ett 7' 7-25g som jag är helnöjd med. Använder det till allt från abborre till havsöring.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Köpte själv en Shimano Sonora 1000FB med Sufixlina för några veckor sedan. till det har jag ett Shimano Beastmaster 7 fot. Kanonset till det lättare fisket och kan starkt rekomenderas!
        http://fiskedanko.blogspot.com/

Kommentera

Det jag vill ha är ju ett spö som gör att det blir en bra fight även mot en liten abborre, ett tunnt spö eller så, så att det blir en bra och hård fight även mot abborrar vilken längd är det man bör ha? för tillfället har jag ett ganska kort, och vad bör grammen va på? för att de ska kunna böja spöt med

Kommentera

Ett spö som är till för kastviker upp till 10 eller 12g ger god fight med både abborre och snipor. Abu Garcia har ett skönt spö vid namn Diamond Crest, det är 5fot 6tum långt och är relativt mjuk till sin längd. Kombinerat med en Abu Stamina UL-Rulle + 0.13-0.17mm flätlina så har du ett hållbart sett till abborre!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
            6 svar
            1 859 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Benjamin S  
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04