Köpa prylar i USA (Rulle,Spö,Osv) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa prylar i USA (Rulle,Spö,Osv)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpa prylar i USA (Rulle,Spö,Osv)

Hej! Befinner mig just nu i USA och tänkte köpa hem lite nya saker när jag ändå är här. Läste tidigare i någon tråd om att köpa ett pvc rör och checka in det som specialbagage, det borde väl fungera? Har ni några tips på bra saker? är ute efter ett UL set, ska fiska efter lite abborre och enklare saker med det och kan tänka mig att lägga 1000kr för rulle samt spö. Är även ute efter en ny rulle före öringsfisket, äger ett RT Tyran 9ft 7-25g som jag kommer använda till rulle. kanske köper ett nytt spö här också om ni har något tips om ett bra! har kollat på stella rullen. Kommer att handla här: http://www.basspro.com/homepage.html?CMID=MH_HOME . Tack på förhand!

Hej,

Jag funderar också på att köpa nya rullar i USA, en rulle till havsöring och en UL-rulle.

Jag har tittat på lite billigare rullar än Stella. Shimano Stradic 2500 FI (eller 3000 som har plats för mer lina?) är väl den som varit mest intressant. Om du kan beställa på nätet kan du få den för $130 från Amazon: Stradic FI

Sen finns ju den lite dyrare (och coolare) Stradic C4 som ligger på $200.

Fast just nu funderar på om jag ska testa en lågprofils-multirulle istället. Tacklewarehouse säljer förra årets modell av Revo STX för $140: Revo STX

När det gäller UL-rulle så tror jag det blir en Shimano Symetre 500 FJ. Den känns som ett säkert kort.

Då det är en släkting kommer att åka till USA så blir det nog svårt att få hem spön för mig. Men kommer du på något smidigt sätt så säg gärna till.

Glöm inte att köpa lina!

Kommentera

Ursprungligen postat av FiskeHutt Visa inlägg
      Hej,

Jag funderar också på att köpa nya rullar i USA, en rulle till havsöring och en UL-rulle.

Jag har tittat på lite billigare rullar än Stella. Shimano Stradic 2500 FI (eller 3000 som har plats för mer lina?) är väl den som varit mest intressant. Om du kan beställa på nätet kan du få den för $130 från Amazon: Stradic FI

Sen finns ju den lite dyrare (och coolare) Stradic C4 som ligger på $200.

Fast just nu funderar på om jag ska testa en lågprofils-multirulle istället. Tacklewarehouse säljer förra årets modell av Revo STX för $140: Revo STX

När det gäller UL-rulle så tror jag det blir en Shimano Symetre 500 FJ. Den känns som ett säkert kort.

Då det är en släkting kommer att åka till USA så blir det nog svårt att få hem spön för mig. Men kommer du på något smidigt sätt så säg gärna till.

Glöm inte att köpa lina!
      Hej och tack för ditt svar! har inte kommit på något sätt att få hem spön än men tror det ska gå att packa dom i ett PVC rör och checka in det som specialbagage annars köper jag nog bara rullar och annan utrustning. Har också bestämt mig för Symetre rullen och det lutar åt en Stella 4000FD. Funderar lite över linorna eftersom de inte verkar samma som jag köpt i Sverige. REBATE Berkley® FireLine® Fishing Line - 300 Yards , 14 LB
      .010'' DIA. (.25mm) vilket är cirka 6kg, På linan jag köpt i sverige står det: 0.25mm 17.5kg . är det samma lina eller är jag ute cyklar?

Kommentera

Är inte 4000 onödigt stort och klumpigt för havsöringsfiske (har inte så bra koll på storlekarna så jag kanske har fel)? Vad får du ge för den?

Angående linan så mäter de styrkan på annat sätt i USA i så det ska vara ok. Du kanske till och med kan köra på en lite tunnare?

Kommentera

Ursprungligen postat av FiskeHutt Visa inlägg
          Är inte 4000 onödigt stort och klumpigt för havsöringsfiske (har inte så bra koll på storlekarna så jag kanske har fel)? Vad får du ge för den?

Angående linan så mäter de styrkan på annat sätt i USA i så det ska vara ok. Du kanske till och med kan köra på en lite tunnare?
          Tja, den var inte så jätte stor och klumpig som jag trodde , testade den igår ihop med ett 9fot spö tyckte de känndes skönt och inte allt för stort, jag får ge 3500 för den sammanlagt. han hade bara en 4000FD kvar och ingen 2500 så därför har jag lagt uppmärksamheten på den större. Jaha okej tror det löser sig med linan, får höra med dom i affären! Blir ialfall en Symetre 500FJ som jag lyckas bestämma mig för. Mer tips och ideer uppskattas!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 355 svar
          274 197 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13