Abu Bronco 3 - wtf? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu Bronco 3 - wtf?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abu Bronco 3 - wtf?

såna rullar tåler normalt inte flätlina... spol kanten på rullen blir uppäten..
    satsa så fall hellre på o köp ett komplett sett för en 800-1000 kr där du får rulle som klarar de med ett spö o flätlina. alternativ leta upp något bra här i köp o sälj avdelningen.. där kan man göra riktiga klipp

ett spö som är en 9 fot lång o tål 10-40 gram är väldigt allround.. kan du fiska abborre gädda havsöring med..
    osså en rull i shimanos 2500 storleken. eller abus fiskeklass två. de brukar va 4an. tex cardina 104. 504. 904.
    gå in på div hemsidor o kolla efter kompletta fiskeset. finns allt.. de e bara frågan hur mycke du vill lägga på de

Kommentera

Ja kom i håg dom rullarna kom i mitten på 90 talet .Linuppläggningen behöver inte va så dålig . Men det dåliga är att veven går bakåt ,gjorde den på min black max allafall.

Kan ju funka med fireline 0,20 på den .Tänk bara på att håll linan sträckt hela tiden å fäll bygeln med handen å inte med veven .

/Fredrik

Kommentera

Ursprungligen postat av Azphyxia
        Mitt spö jag har idag är 6'6 och det tycker jag är en perfekt längd, måste jag verkligen ha ett som är så mycket längre? Kikade på ett 7 fots och det var väl OK men vill helst inte ha ett som är längre.

Vad är fördelen med att ha en "haspelrulle" eller en sådan rulle som är "rund"? De som är runda känns liksom...Fränare, men vad mer?
        fördelen med haspel skulle väl så fall vara att de e billigare me en rulle som kan kasta lättare bete.. annars är en ambasadure överlägsen.

Kommentera

Broncon var ABUSs sämsta haspel på den tiden. Den är riktigt dålig. Köp en Shimano istället. Vill du inte lägga för mycket pengar så köp en Catana eller Nexave i mellanprisklassen. De är ändå enormt mycket bättre än Broncon.
          Det är lättare att lära sig kasta bra med en haspel och haspelrullarna är billigare. Tycker du ska köpa en haspel till att börja med.
          Förmodligen är ditt spö heller inget att ha om det är köpt tillsammans med Broncon. Köp ett bra haspelset istället. De har säkert ett på Skeppa annars så kan du säkert få kombinerat ihop ett med spö, rulle och lina till ett rabaterat pris.
          Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 355 svar
          275 485 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist