Sämsta köpet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sämsta köpet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jag köpte en gång ett 7 fots haspelspö Ron Thompson Cobra. Första fisketuren var regnbågsfiske med en yngre släkting. Han fick fisketuren i födelsedagspresent. Spötoppen gick av i första kastet med en spinnare på typ 7gram. Vi skulle ju fiska hela dagen. Som tur var hade jag ett 3m metspö i bilen. Det var vara att naja fast nedre halvan av kastspöt på metspöt och låta linan gå genom metspöts toppögla. Det funkade sådär.

Alla kompisarna som köpt RT Cobra råkade ut för spöbrott. När kompisens andra eller tredje gick av hade de slutat att dela ut Cobra så han fick ett Monterra istället.

Jag hade tur med det nya Cobra jag fick på garantin. Det håller fortfarande efter 15 år och är mitt favoritspö.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
      Säker på att du inte bara fick tag på en svartzonker flash blade
      har köpt en sån ochså. butiksägaren sa att det var den stora nya grejen...
      </R>

Kommentera

• Utan tvekan Tv-shops Flying Lure som lanserades någon gång på 90-talet. Gummibeten som genom sin unika design skulle simma bakåt vid spinnstopp. Teoretiskt sett en fin idé, i praktiken totalt värdelöst om man inte fiskar pelletsuppfödda regnbågar i ett tvåmetersakvarium.

Kommentera

• Ett Shakespeare Agility fyrdelat spö 8". Toppen knäcktes vid ett bottennapp där jag rätt försiktigt försökte lossa betet. Jag vågar påstå att jag inte är särskilt vårdslös då detta hänt många gånger och andra spön klarat sig utmärkt.
          http://enamatorfiskare.blogspot.se
          Instagram enamatorfiskare

Kommentera

• Oj vilken härlig tråd...... finns många som förtjänar en ärlig recension!!! här kommer jag var aktiv

Krokarna och kvaliteten på Clas svartzonker över hypade och över prisade plastbeten är pinsamt dålig!! Flera gånger har orginal krokarna gått av vid eller rätats ut drillning, färg släpp direkt eller har betet bara gått sönder! När folk har klagat så har förklaringen varit något att det ska vara tunna lätta krokar Jo tjena det är ett hopkok av de billigaste kina producenterna och kvalitet där efter... Allt går att sälja med mördande reklam och ett coolt namn.....

Kommentera

• Håv och spö av märket patriot, det var billigt skräp av sämsta kvalite.
              Limmet som använder på sina saker smälter i solen!
              Teleskophoven gick isär i flera bitar och klingan lossnade på spöet efter att dom legat i solen några timmar på fisketuren, på det nya spöet så gick klingan av vid ett mothugg.
              Patriot må vara billigt men det är för att det är engångs grejjer alltihopa.

Kommentera

• Ett set med Zalt kopior från Ali.. såg hemskt bra ut på utsidan men gick spikrakt i vattnet..
                Blev soptunnan efter första turen på sjön

Kommentera

• IMAGO! Vadare samt vadarjacka. Fick båda utbytta där även de nya havererade efter en kort tid. Ca 8 tusenlappar i sjön.

Tur att de försvann.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
                    Oj vilken härlig tråd...... finns många som förtjänar en ärlig recension!!! här kommer jag var aktiv

Krokarna och kvaliteten på Clas svartzonker över hypade och över prisade plastbeten är pinsamt dålig!! Flera gånger har orginal krokarna gått av vid eller rätats ut drillning, färg släpp direkt eller har betet bara gått sönder! När folk har klagat så har förklaringen varit något att det ska vara tunna lätta krokar Jo tjena det är ett hopkok av de billigaste kina producenterna och kvalitet där efter... Allt går att sälja med mördande reklam och ett coolt namn.....
                    Om vi pratar krokar, vilket det görs i diverse andra trådar, finns det ju två skolor - svindyra kemvässade i specialstål som inte går att fila till när man satt dom i en sten eller mjukare billiga krokar som rostar och böjer sig vid hög belastning men går enkelt att skärpa upp. Jag har självt köpt på mig en massa Owner och liknande som är väldigt bra för första hugget men snålar man med att byta ofta så får man räkna med tappade fiskar. Klart enklare att bara fila till krokarna än att hålla på och byta så kommer att satsa på billigare krokar framgent. Mjukare krokar rätar sig förstås enklare, medan hårda krokar istället går rakt av.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
                      Oj vilken härlig tråd...... finns många som förtjänar en ärlig recension!!! här kommer jag var aktiv

Haha, mina två Svartzonker Jonnys tail som tog in vatten imponerade inte så mycket... Åkte rätt snabbt i soptunnan. Trist för de hade fin gång.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      272 700 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13