Sämsta köpet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sämsta köpet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Inte mitt sämsta köp men väl polarens sämsta. Varför jag tar upp det är för att det ändå påverkar mig. Sedan förra året har vi nämligen ett stående vad om att ifall han får en gädda på nämnda bete så lovar jag ta en rejäl tugga av gäddan, rakt över ryggen, och svälja munsbiten. För att lugna alla djurvänner kan jag meddela att djuret först kommer att avlivas.

Anledningen till mitt, kan tyckas, kaxiga löfte är att betet ifråga är en liten flytande gummigroda i taskigt imiterande "reptilfärg". Kroken, som för övrigt inte går att byta ut, ser ut att kunna gå sönder bara man ger den en sträng blick. Lekandet fram ska vi inte ens tala om.

Varje fiskepass som vi har tillsammans brukar han vid något tillfälle slita fram betet ur lådan och lova mig att jag nu ska knapra sushi. Det har dock ännu inte varit i närheten av gäddsushi för min del. Grodans värdelösa kvalite, färg och gång fyller mig med fullständigt lugn i kroppen. Jag är säker.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Laxton Visa inlägg
      Inte mitt sämsta köp men väl polarens sämsta. Varför jag tar upp det är för att det ändå påverkar mig. Sedan förra året har vi nämligen ett stående vad om att ifall han får en gädda på nämnda bete så lovar jag ta en rejäl tugga av gäddan, rakt över ryggen, och svälja munsbiten. För att lugna alla djurvänner kan jag meddela att djuret först kommer att avlivas.

Anledningen till mitt, kan tyckas, kaxiga löfte är att betet ifråga är en liten flytande gummigroda i taskigt imiterande "reptilfärg". Kroken, som för övrigt inte går att byta ut, ser ut att kunna gå sönder bara man ger den en sträng blick. Lekandet fram ska vi inte ens tala om.

Varje fiskepass som vi har tillsammans brukar han vid något tillfälle slita fram betet ur lådan och lova mig att jag nu ska knapra sushi. Det har dock ännu inte varit i närheten av gäddsushi för min del. Grodans värdelösa kvalite, färg och gång fyller mig med fullständigt lugn i kroppen. Jag är säker.
      Min farsa gör samma sak... han har en groda med en gigantisk propeller fram som han tar fram i tid å otid, tror inte han fångat nått på den, men har tar alltid fram den xD

Men du ska inte vara säker, jag har fått en gädda på en sån här krok

betat med mask, när jag ville meta lite å inte hade något vettigare

Kommentera

• köpte 8 zalt wobblers, mitt sämsta köp.
        dom wobblar ju fan inte ens.

Kommentera

• Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inlägg
          köpte 8 zalt wobblers, mitt sämsta köp.
          dom wobblar ju fan inte ens.
          Humor

Kommentera

• Nya Zalt e väl kända för o suga lite..

Kommentera

• Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
              Min farsa gör samma sak... han har en groda med en gigantisk propeller fram som han tar fram i tid å otid, tror inte han fångat nått på den, men har tar alltid fram den xD

Jag hade hugg på en sådan i somras... Just saying!
              Ingen fisk är chans för fisk.
              https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
              https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

• Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg

Alltså, jag gillar ju sushi... En tugga av ryggfilén på gäddan kanske är en spännande upplevelse? Fjällen, skinnslemmet och parasiterna får jag väl se som en exotisk krydda i sammanhanget.

Kommentera

• Mitt sämsta köp är 3st Zalttailar inte ens tailen rör på sig.....

Kommentera

• Ursprungligen postat av Kr0nbl0m Visa inlägg
                    Mitt sämsta köp är 3st Zalttailar inte ens tailen rör på sig.....
                    2006 köpte jag ett tiotal Zalt av största och tyngsta modellen. Min pappa har fångat många fina gäddor på Zalt när vi har varit ute så det var ju ett givet vinnarbete.

När jag 2013 inte haft ett enda hugg på någon av dem, trots många timmar i vattnet, så gavs de bort till en som kan hantera dem. Och i farsans händer så fångar de fisk...
                    Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Fisktutte Visa inlägg
                      2006 köpte jag ett tiotal Zalt av största och tyngsta modellen. Min pappa har fångat många fina gäddor på Zalt när vi har varit ute så det var ju ett givet vinnarbete.

När jag 2013 inte haft ett enda hugg på någon av dem, trots många timmar i vattnet, så gavs de bort till en som kan hantera dem. Och i farsans händer så fångar de fisk...

På vanlig Zalt gamla modellen har jag tagit mycket gädda, både på 14 och 19cm modellen. Tog även mitt PB på en grön/gul stor Zalt 2002, gäddan vägde 13,4kg. Så jag har fullt förtroende för vanliga Zalt, det var därför jag köpte zalttailarna men som sagt dessa var ju en besvikelse! Jag ska montera Mc Mio tailar på dom och se om resultatet blir bättre

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 895 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13