Daiwa? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Daiwa?

Ska köpa mig en ny haspel rulle! Och fastnat för daiwa caldia 2500x! Verkar super!
    Någon som har en sån lr vet nått spec om den?

Jag har den, helt otrolig. Inget trassel på väldigt länge, långa kast typ 5 kullager!

Läste om den i en ffa tidning för ett tag sen..

KÖP!!!

Kommentera

Ja tror nog det blir en sån! Får en helt ny för 1500 så....

Kommentera

Daiwa är bra. Men service och delar till rullarna är uselt. När bygelfjädrarna börjar att säcka (drar inte riktigt tillbaks i läge).
        Bios som är generalagent är näst intill omöjliga att nå.
        Lämnar man in rullen för att få nya fjädrar till bygeln. Drar handlarna åt sig öronen.
        Och inget blir gjort. Beror på att generalagenten inte verkar bry sig. Näst intill omöjligt att få tag i dom för en beställning av fjädrar till rullarna. Nån Daiwa doktor finns det ju inte ens hos dom.
        Annars är det jättebra rullar.
        Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Elanen har delvis rätt. Men jag har deras rullar och de är grymma. Caldia är en lite äldre version men fortfarande mycket fin. Snacka med Buster här på forumet, han har bra kontakter hos Bios om det skulle vara något strul.
          Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!

http://salmotruttasyd.blogspot.com/

Kommentera

Känner Buster. Men ringer gärna inte en kompis för han ska få fram bygelfjädrar.
            Bäst vore väl om Bios hemsida nån gång trampar igång med ett telefonnummer där jag själv kan komma fram till ansvarige.

Kommentera

De gångerna jag behövt kontakta BIOS, har jag mejlat de. Jag har alltid fått svar inom ett par dagar. De har till och med skickat reservdelar utan kostnad på grejor jag öppet berättat att jag köpt begagnad.
              Bättre service får man leta ett tag efter enligt mig.

Kommentera

Kattman, ja du kan ju försöka mejla dom nu. Deras hemsida har legat nere ganska länge. Finns ingenting utsatt om nån mejladress.

Kommentera

Gunnar när fan köpte du en ny daiwa senast som du lämnade in för service???? Din gamla rullar från 1970 är det problem med delar till det kan jag erkänna. Men uttala dig inte om någon som inte är sant utan att kolla läget först.

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
                  Daiwa är bra. Men service och delar till rullarna är uselt. När bygelfjädrarna börjar att säcka (drar inte riktigt tillbaks i läge).
                  Bios som är generalagent är näst intill omöjliga att nå.
                  Lämnar man in rullen för att få nya fjädrar till bygeln. Drar handlarna åt sig öronen.
                  Och inget blir gjort. Beror på att generalagenten inte verkar bry sig. Näst intill omöjligt att få tag i dom för en beställning av fjädrar till rullarna. Nån Daiwa doktor finns det ju inte ens hos dom.
                  Annars är det jättebra rullar.

Kommentera

Buster, har faktiskt två av lite senare modell. En Capricorn, och en Theory. Är faktiskt ganska så sur på just Bios. Har haft inne Capricornen hos Bios, tog en helvetes tid att få tillbaks rullen. Men när den kom tillbaks var inget gjort. Var inne på Fiskarnas och ville att dom skulle byta bygelfjärdrarna. No way, killen i disken bände lite och sen påstod han att den vart bra.
                    Rullen var i samma skick som innan. Går in på eran just nu nerlagda sida. Och är inte aktuell. Därav inte nån större chans att kontakta för att få hem nån bygelfjäder.
                    Nu när du är inne, så kan du väl ge mig telefonnummer eller mejladress. I stället för att bara bli sur.
                    Läget har jag som du ser kollat. Annars skulle jag inte blivit så trött på en annars väldigt bra produkt.
                    Service är ju som sagt A och O. Rullarna jag har är ju inga billiga pissrullar. Då fodrar man ju lite service och hjälp.

Att du jobbar där visste jag om.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    276 565 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13