Vilken är den bästa flätlinan? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken är den bästa flätlinan?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har kört länge med strike wire men på bara några dagar så gick allt åt helvete och då bytte jag till spiderwire och den har funkat perfekt än så länge. Dock bara kört med den en halv säsong än.
    Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Ursprungligen postat av EuroPike Visa inlägg
      Jag har kört länge med strike wire men på bara några dagar så gick allt åt helvete och då bytte jag till spiderwire och den har funkat perfekt än så länge. Dock bara kört med den en halv säsong än.
      Jag måste bara fråga vad som gick åt helvete med Strike Wiren? Du är den första jag hör som haft problem med den nämligen :P
      Vilken dimension föresten? Och till vilket fiske?

Kommentera

Corastrong. Mörkgrön - asskön. Ingen annan lina jag vet är bättre. Men, den verkar vara svår att få tag i nuförtiden.

Kommentera

Daiwa Samurai Braid, men smakar det så kostar det, mer än dubbelt så dyr som t.ex Power Pro...

Kommentera

Asså alla säger ju att strike Wiré och PP är bäst, varför? Spiderwire har ju mycket högre brottstyrka? Jag har 0,17 och det är 18,1 KG!!!! I brottstyrka? Då kan man ju gå ner jättemycket i dimension och få mycket längre kast??

Kommentera

Ursprungligen postat av FiskenFreddy Visa inlägg
              Jag måste bara fråga vad som gick åt helvete med Strike Wiren? Du är den första jag hör som haft problem med den nämligen :P
              Vilken dimension föresten? Och till vilket fiske?
              Två rejäla skatbon på två rullar. Aldrig vart med om nåt liknande. Det var 0,28 på en daiwa Luna 300l till spinnfiske med tailar och wobblers samt 0,36 till jerkbait. Först blev ena rulle ofiskbar och jag bytte spö. Efter två kast var det samma igen Fick åka in till land och till närmsta affär och då blev det spiderwire.

Bara ett kast till...

Kommentera

Ursprungligen postat av Agertoft Visa inlägg
                Asså alla säger ju att strike Wiré och PP är bäst, varför? Spiderwire har ju mycket högre brottstyrka? Jag har 0,17 och det är 18,1 KG!!!! I brottstyrka? Då kan man ju gå ner jättemycket i dimension och få mycket längre kast??
                Dock så kan man ju inte köra med alldeles för tunn lina ändå. En 0,28 lina som kanske håller för 35kg kommer gå snärta av om du får trassel och då flyger ditt dyra träjerk iväg.

Bara ett kast till...

Kommentera

Brottstyrka är ju inte direkt nåt att gå på när det gäller linor, samma lina som marknadsförs här för t.ex 17 kg brottstyrka har bara 12 i USA?! Stirra er inte blinda på siffror utan utgå från en tjocklek som kastar bra...

Kommentera

Har kört hela hösten med en ny lina som heter "VIBE" otroligt glatt och stark- Kört den på borre 0.08 super stark och tunn. Gäddspinn 0.32 stark som fan och tunn. Jerk 0.39 tror jag det var. Riktigt riktigt bra!

Kommentera

Ursprungligen postat av Svartzonker Visa inlägg
                      Har kört hela hösten med en ny lina som heter "VIBE" otroligt glatt och stark- Kört den på borre 0.08 super stark och tunn. Gäddspinn 0.32 stark som fan och tunn. Jerk 0.39 tror jag det var. Riktigt riktigt bra!
                      Var hittade du den googlade och hitta bara fluglina vid namn Vibe!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      272 629 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13