Vilken är den bästa flätlinan? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken är den bästa flätlinan?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilken är den bästa flätlinan?

Tjena, undrar bara kort och gott vilken lina som är er favorit till spinnfiske? Efter t.ex. Havsöring? Själv har jag spiderwire ultracast, och är helnöjd, men jag har iof bara testat den så då undrar jag ifall det finns någon lina som är bättre?

Sufix 832 outstanding än så länge,men utvecklingen går ju framåt.
    Jig-fishing är roligast.

Kommentera

till haspel tycker jag firewire eftersom den har nån glatt coating, knäpptyst i ringarna, men den slits fort och blir "hårig" !?!
      dessutom lägre brottgräns än andra märken, till ambassadeur använder jag uteslutande powerpro, sträv som en kattatunga och håller ett sjujädrans väsen i ringarna, men pålitlig och problemfri, hög brottgräns.

Kommentera

Spidewire är den jag har sämst erfarenhet av. Pang, pang och pang sa det och 600:- plusplus var bortkastat.

På med en Strikewire! Funkar klockrent hela året och har inte kastat bort något drag.
        Finner inga nackdelar alls med Strikewire, tycker faktiskt den blev bättre när den blev lite nött

Kommentera

strikewire alla dagar i veckan.. kör 0.08, 0.17, 0.23 o 0.36 och är supernöjd med alla.. 0.17 och 0.36 på ambasadure o dom andra på haspel

Kommentera

Ursprungligen postat av ml-brunnen Visa inlägg
            till haspel tycker jag firewire eftersom den har nån glatt coating, knäpptyst i ringarna, men den slits fort och blir "hårig" !?!
            dessutom lägre brottgräns än andra märken, till ambassadeur använder jag uteslutande powerpro, sträv som en kattatunga och håller ett sjujädrans väsen i ringarna, men pålitlig och problemfri, hög brottgräns.
            Fireline är det väl du menar? :P Måste hålla med dig dock, den är ingen höjdare. Fransar upp sig väldigt lätt, dess yttre coating slits fort, linan är platt och färgar av sig när den väl är blöt. Inget att rekommendera till något fiske.

Dom nyare versionerna av Fireline verkar något bättre, t.ex Crystal, Tracer Braid m.m. Annars har du PowerPro och StrikeWire (iprincip identiska linor) som är pålitliga till allt sorts fiske!
            Senast ändrad av GbgRobin; 2010-11-30, 22:58.

Kommentera

Vem du än frågar får du olika svar . Mina krav på flätlinor är

1 137 m spole
              2 den ska inte fransa
              3 den ska va prisvärd
              4 den ska inte kosta 3 kr metern
              5 Den ska inte suga vatten

Jag har provat Finsspraid (wiggler) , power pro , strike wire extrem , fireline (orginal) Tuf line xp. Spider wire den nya vita med konstiga namnet .

På multirulle funkar allting dock är fireline svårare å reda ut skatbon med .
              På haspel är fireline helt överlägsen . Power pro å tuf line är för mjuka blir bara öglor allafall på mina rullar. Dom andra undantaget spiderwire har ja inte testat på haspel.

spiderwire delar sig på mitten det verkar helt värdelöst den brast också 2 meter ovanför betet har ingen annan lina gjort .

Tuf Line Xp har ja lyft tunga stockar med abslout bästa linan den är prisvärd också eller var det allafall innan Bios tog över den . Strike wire extrem har ja bara kört i höst å den kommer nog 2:a efter tufline pga av det högre priset. Power pro är bra men känns sämre än dom 2 ja nämnde nyss då den tappar färgen å blir ibland klumpar av vax på. Finssparid har ja kört i Norge är ingen dålig lina .

Vad du än väljer köp inte för tjock lina . Betet simmat bättre man kastar bättre trasslar mindre med tunnare lina .

/Fredrik

Kommentera

Helt klart Power pro!!

Kommentera

Fredrik,du har ju provat nästan allt av flätlinor? Utom Sufix 832 och frågar efter bästa flätlina? Sufix 832 har vunnit alla tester så vad är problemet?
                  Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Över lag tycker folk power pro och Strike Wire extreme är bäst. Själv har jag haft massa problem med Power Pro så jag kör Strike Wire Extrem och är HELNÖJD så den rekommenderar jag varmt! skittfiske!
                    /Team Perax, Jon Persson
                    http://teamperax.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    272 575 visningar
                    0 gillar