Hjälp med jerkrulle, snälla!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med jerkrulle, snälla!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp med jerkrulle, snälla!!

Hej alla glada!!

HJÄLP!!!

Har nu läst kilometer vis med rader om ALLT som har med jerk och göra
    men kan inte bestämma mig för vilken rulle ja ska köpa!?!?

Har kollat på följande:
    * Ambassadeur 5601C Predator
    * Ambassadeur Record 51 (rek från fiskehandlare, jerk???)
    * Ambassadeur 5601 CB
    * Ambassadeur 5601c JB ( http://www.dogger.se/jerkbaitset-1-p-14105-c-772.aspx )

Och även Ambassadeur Revo Toro 51 men den är ju lite i en prisklass för sig.

Är mitt första jerkset så tar tacksamt imot tips och åsikter!!

Fridens
    Mange

Jag tror inte du blir klokare av att ställa frågan här.

Alla rullar du angivit kommer att funka bra. Min gissning är att det flesta kommer att svara JB, tätt följt av Predatorn. Fiskar själv med Predatorn och är sjukt nöjd. Men, en kompis kör Recorden och en annan med JB och de är precis lika nöjda. Mitt bud är att välja någon av JB och Predatorn. De är gjorda för Jerk och kommer att hålla längst. För egen del är utseende också viktigt så välj helt enkelt den du tycker är snyggast.

Har inte testat CB och Toro så dessa ska jag inte uttala mig om

Kommentera

Jag hade helst valt Toro, följt av Predator, sen JB, har haft alla dessa rullar men har bara Toron kvar då jag föredrar en lägre profil, sen att den har fantastisk att kasta med och har en riktigt smörig gång gör det inte sämre. Men som sagt gå på den du tror på, alla dessa rullar fungerar!

Kommentera

Första jerksetet. Välj JB. Du kommer inte att bli besviken och den kostar inte skjortan.
        Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Tack för svar!!!
          Lite som ja tänkte mig oxå att svaren kommer bli minst lika många som alternativen =)

Känns som att många gillar å snackar gott om JB:n och priset 1.900:- för rulle, spö och lina låter kanon!!
          Finns ju snyggare dock.......hahaha vilken idiot man är, snacka om Ilands problem!!

Som sagt tack för svart å gott nytt på Er!!!

Kommentera

Har precis haft dessa funderingar. Slutade dock med att det blev en Revo toro 51. Har inte använt den ännu men kvalitetskänslan är riktigt bra.
            Enligt Abu själva skall denna vara "stabilare" vid tungt fiske/jerk än tex Predatorn. Kollar man runt på internet så finns Revo toro 51 att få tag på för ca 1900:-. Låt magkänslan bestämma, alla dessa rullarna klarar jobbet.

Gott nytt
            "Så länge det ser bra ut, är det okej"

Kommentera

Va och klämde på en häromdagen å kändes riktigt grym!!
              Länka gärna vart den finns för 1900, då kan jag nog inte hålla mig =)

//Mange

Kommentera

Halloj,

Har kört med både predatorn, toron samt pro rocket (som du inte nämnt)

Polaren fick trassel med sin predator pga att den va slarvigt tillverkad. När du väl hade frikopplat gick den inte att återställa, detta fixades dock och nu funkar den till vidare som den ska. Rullen är skön att kasta och jerka med då den har högre utväxling än vanliga rullar. Kvalitets känslan vet jag dock inte...

Toron är riktigt skön att kasta/jerka/drilla med. Den går att få med samma höga utväxling som predatorn. Jag vet dock inte om jag skulle säga att den har någon kvalitets känsla, den e ju ganska plastig (vilket iof e ganska skönt när det är kallt ute). Den känns inte alls lika gedigen som vanliga runda rullar och i mitt fall får den ibland för sig att börja slira och inte pga att jag varit slarvig med bromsen utan för att den inte slår tebax ordenligt efter frikoppling.

Pro rocket har utan tvekam bäst kvalitet av rullarna. Den kan dock uppfattas av en nybörjare som lite svår att kasta och jerka med, men det är en vane sak. Den finns även som "ge fan i våra vatten" version där dom tryckt i lite grejen från dom andra lite dyrare rullarna, typ dubbla backspärrar och annat.

Recorden ska man enligt de sportfiskebutiker jag snackat med; undvika om man ska jerka. Fråga dom varför

JB:n vet jag ingen som haft något ont att säga om, varken den nya eller gamla modellen. Den är, som dock sagt tidigare i tråden, byggd för jerk. Du bör dock va lite försiktigt, det finns nämligen en modell som heter jerk, numera orange men som tidigare va snarlik JB:n till utseendet. Den gamla modellen säljs fortfarande och många lite mindre seriösa hemsidor blandar ihop den men JB:n.
                Jag tror också, men detta bör du kolla upp. att JB:n och "ge fan i våra vatten 2010" har i princip samma innehåll.

Summan av det hela är:

ska du endast ha EN rulle och vill inte lägga ner massa pengar, köp INTE toron eller predatorn.

Vill du ha en rulle som håller och du kan lite på och INTE kostar massa pengar, köp JB eller CS 5601 pro rocket "ge fan ..."

MVH
                /Nathe

Kommentera

Jag har Jerkat hela sommaren med en 5601CB och den har då funkat helt perfekt.
                  Nu kör jag iofs inte med de tyngsta dragen på marknaden utan mest med BB och den ligger på strax under 100gr..

Hur tunga drag ska du fiska med?
                  Finns även en rulle som heter Revo Inshore som är ett billigare alternativ till Toro.
                  Jag har köpt en själv som jag ska köra med och har kamrater som kört med den i ett antal år och den funkar klockrent!

Glömde en grej, Inshore har samma (höga) utväxling som Toro 51HS !

/ Henke
                  Senast ändrad av HenkeW; 2010-12-28, 18:28.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mangemann Visa inlägg
                    Hej alla glada!!

HJÄLP!!!

Har nu läst kilometer vis med rader om ALLT som har med jerk och göra
                    men kan inte bestämma mig för vilken rulle ja ska köpa!?!?

Har kollat på följande:
                    * Ambassadeur 5601C Predator
                    * Ambassadeur Record 51 (rek från fiskehandlare, jerk???)
                    * Ambassadeur 5601 CB
                    * Ambassadeur 5601c JB ( http://www.dogger.se/jerkbaitset-1-p-14105-c-772.aspx )

Och även Ambassadeur Revo Toro 51 men den är ju lite i en prisklass för sig.

Är mitt första jerkset så tar tacksamt imot tips och åsikter!!

Fridens
                    Mange
                    Hej Magnus Johansson;

Fiskar du från båt bör du köpa två utrustningar med rullar som
                    ABU Ambassadeur 5601C Predator
                    och ABU Ambassadeur 5601c JB, där båda ABU-rullarna kommer att hålla i minst 30 år eller mer.

Go for the Big Ones!

Old Firehand
                    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    280 573 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40