HÖ utrustning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HÖ utrustning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• HÖ utrustning

Jag har blev helt biten på HÖ förra året så det är dags att satsa i år.
    Har sedan innan ett 240cm spö med 10-30g och en rulle som är en aning större än shimanos 2500 modeller laddad med 0.18 fireline. Är inte så nöjd med kvaliteten på den utrustningen men den funkar och var i början tänkt som ett allroundspö.

Nu ska jag ha ett renodlat havsöringsspö och rulle till västkusten(GBG) med en viss betoning på lättare drag då jag redan har ett spö upp till 30g. Är lite inne på shimano stradic 2500 med ett 9fots speedmaster -21g. Vad kör ni själva för något och vad kan ni rekommendera?

Jo. En frambromsad skulle det bli. Det är ju en sådan man får som prenumerationserbjudande hos fiskefeber. Känns prisvärt. Det är typ det som fått mig att stryka "Super GT1500RC" från ekvationen även om den skulle kännas mer harmonisk storleksmässigt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Owner
      jag gillar ju Sportex Kevlar spön och du som bor i göteborg borde kika på Sportex Kevlar Spin light 9 fot 12-28 gram. ett annat spö som jag tycker verkar intressant är Sportex Carat Z i lagom längd. hör gärna av dej om och när du känt på dem, ligger i mitt intresse lika mycket som ditt.... och lycka till
      Får se om jag kan hitta dem i någon butik här i stan. Kommer mer att tänka på cyklar än fiskesaker

Kommentera

Jag kör på en Shimano Super X 2500 med ett RT 8 fot -15 gram. Tycker jag fungerar klockrent. Stradic 2500 är en kanon rulle så den kommer du att bli nöjd med. Sen när det gäller spö, jag gillar lite längre spön så jag hade kännt på spön mellan 8-9 fot med kastvikt upp till 20 gram och valt det som känns bäst i din prisklass.

//A
        "Så länge det ser bra ut, är det okej"

Kommentera

Shimano aspire 2500 och ett G.Loomis 1045s kör jag med, grymt nöjd.

Kommentera

Ursprungligen postat av Owner
            jag gillar ju Sportex Kevlar spön och du som bor i göteborg borde kika på Sportex Kevlar Spin light 9 fot 12-28 gram. ett annat spö som jag tycker verkar intressant är Sportex Carat Z i lagom längd. hör gärna av dej om och när du känt på dem, ligger i mitt intresse lika mycket som ditt.... och lycka till
            Var och kollade på spöna förra veckan. Tyvärr så var det ganska ut plockat så hade bara möjligheten att känna på 7' 9-16g Carat Z i en för mig aktuell prisklass och kastvikt. Det är svårt att bara känna på spöt i butik men det kändes som ett riktigt fint spö. Det var förhållandevis ganska styvt spö men ändå med djup aktion. Blir till att hålla ögonen öppna nu i vår när de fyller på spöställen.

Kommentera

Hej vet inte om du har hittat ett bra spö än jag köpte julen 2009 ett spö för lättare drag ett kinetic waterspeed 5-20gr 10,6 fot.
              Provade för första gången på havsöringen våren 2010 premiären på spöet blev en 3 kilos havsöring.
              vettigt i pris. kolla gärna. 18 grams drag tyckte jag var max på spöet för att det skall jobba bra.

Kommentera

jag kör med ett bekley titanium casting ssgs 11.6 fots 8-32 gram.. tror det finns i haspel med.. bättre spö får du förmodligen inte tag på

Kommentera

Kan bara säga att mitt Speedmaster är gudomligt ! Glöm inte av din första tanke :-)
                  Team PILF - 2,5 dåre i en båt......

Kommentera

Jag får hålla med om att berkley ssgs är ett riktigt prisvärt spö, finns även en lite vassare variant i chili modellen, själv kör jag Fenwick Ironfether II 4 delat har även ett Fenwick Ironfether momentum, dessa 2 är riktigt ruggiga kast-maskiner som jag varmt kan rekommendera.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 255 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13