Curly Sue - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Curly Sue

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Curly Sue

    Jag köpte en Curly sue i veckan och när jag testade den idag så blev jag riktigt besviken.
    Den kantrar och lägger sig på rygg vid spinn stopp.
    Detta e min första Curly sue, har fiskat med alien eel och det har aldrig varit några problem.

  • #2
    Så gör alla curly sue och det e inget problem. Många säger att den dyker vid spinnstopp,jag har fiskat mycket med dom och anser att det är det bästa gummibetet. Ge den lite tid så kommer den att leverera.
    Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

    http://www.kingofmälaren.se/

    http://xn--kingofmlaren-mcb.se

    www.huntyardberras.com

    www.bjerks.se

    http://leech4you.se/


    Fångstgaranti

    Kommentera


    • #3
      Jag blev också lite besviken när jag fiskade för första gången med en lite mindre Curly Sue men jag fick en gädda på 90+ cm den dagen på just samma Curly Sue. Det bör alltså inte vara nå större problem det där.

      En grej som jag inte förstår är att de säger att man ska lägga betet i micron för att smälta ihop gummit igen när det har börjat blivit söndertuggat men det är ju metall inne i beteskroppen och öglor osv. Det går ju inte att micra

      Kommentera


      • #4
        Det går utmärkt att limma ihop skadorna med superlim eller att smälta med en lite brännare.
        Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

        http://www.kingofmälaren.se/

        http://xn--kingofmlaren-mcb.se

        www.huntyardberras.com

        www.bjerks.se

        http://leech4you.se/


        Fångstgaranti

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av fiskefrälst Visa inlägg
          En grej som jag inte förstår är att de säger att man ska lägga betet i micron för att smälta ihop gummit igen när det har börjat blivit söndertuggat men det är ju metall inne i beteskroppen och öglor osv. Det går ju inte att micra
          Vem har sagt det?
          Team Gorilla.

          "No Monkey Business"

          --Mer fiske, mindre fruntimmer--

          Kommentera


          • #6
            Det kan inte vara meningen att den skall göra så.
            När jag spinner hem betet simmar den åt rätt håll men när jag gör ett spinnstopp dyker den först lite med huvudet sen vrider den på sig så enkel kroken i ryggen är ner mot botten och trekroken trasslar in sig i tafsen
            det e den minsta modellen jag har

            Kommentera


            • #7
              Herregud, vad tror ni gaddan gillar? ett perfekt simmande bete eller ett som snurrar och simmar lite hur som helst upp och ner osv.

              Kommentera


              • #8
                Håller med jenka, har en helltail som snurrar och lever ett eget liv + att nästan all lack är borta, den skördar suveränt.. Tråkigt om du får trassel vid spinnstopp, prova att spänn upp linan försiktigt vid spinnstopp (så att trekroken inte trasslar in sig i tafsen) eller sätt på en liten pärontyngd vid bukkroken.
                pripps blå -en klass för sej

                Kommentera


                • #9
                  Då får jag ge den lite tid i vattnet.
                  Funkar det så funkar det jag ska testa med en extra vikt under.

                  Kommentera


                  • #10
                    Du reparerar dina gummibeten bäst med Mend-it och liknande produkter http://shop.lundgrensfiske.com/produ...?product=11145.
                    Du kan smälta gummi i mocron, men inte hela betet! Smält gummi kan behövas om man saknar bitar av gummi i betet. Smält någon jigg i rätt färg i micron, häll det flytande gummit där det saknas gummi. Man kan också laga med snabblimm, eller smälta med värme.

                    Lycka till!
                    Allt är mört som glimmar!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    275 083 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
                    13 svar
                    2 926 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gädd-jos  
                    Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
                    39 svar
                    3 283 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    1 008 svar
                    153 743 visningar
                    18 gillar
                    Senaste inlägg Test005
                    av Test005
                     
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 055 svar
                    203 323 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Bilbo
                    av Bilbo
                     
                    Arbetar...
                    X