äh det är för länge innan dom nya prylarna dimper ner i lådan så någon liten förbättring kanske kan ordnas! haha
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Rengöra nya orginallager/rulle AKUT
Collapse
X
-
Bättre för mycket hjälp än för lite!!Ursprungligen postat av Rick Visa inläggDu behöver inte ta bort veven, bara lossa tumskruvarna och ta bort hela vevgaveln så kan du ta ur spolen.
Soory KeBa, du var snabbare
Kommentera
-
SantUrsprungligen postat av KeBa Visa inläggBättre för mycket hjälp än för lite!!
Jag har själv en Rocket 51:a som jag upplevde som trög jämfört med min inkörda och trimmade JB, var rent besviken men efter några pass så "lossnade" den och nu går den så fint så fint så
(ska dock tilläggas att jag inte använt den i originalskick då den trimmades direkt ur kartong med UT-delar: spole, lager, lättat spridardrev, lättad spridare, keramisk knivbult, enkelvev, power drag broms och en dubbelupphängd backspärrshake).
Kommentera
-
Lite förvirrad, var det 51:an som var trimmad med det du rabblade upp?Ursprungligen postat av Rick Visa inläggSant
Jag har själv en Rocket 51:a som jag upplevde som trög jämfört med min inkörda och trimmade JB, var rent besviken men efter några pass så "lossnade" den och nu går den så fint så fint så
(ska dock tilläggas att jag inte använt den i originalskick då den trimmades direkt ur kartong med UT-delar: spole, lager, lättat spridardrev, lättad spridare, keramisk knivbult, enkelvev, power drag broms och en dubbelupphängd backspärrshake).
Kommentera
-
Evighetsskruven ska du inte fetta på. Oljefilm eller rent av ”naken” om det är kallt. Kallt fett blir stelt och gör att linföraren flyttar sig trögt i sidled och det kortar ned kastet. Knivbulten kan du kanske ha fett på men jag brukar använda olja där också.
Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Sitter under lagret på den sidan av spolen där sexstiftsbrickan sitter.Ursprungligen postat av morbideglidaren Visa inläggdenna ramla inte ur min spole när jag plockade isär den?
evighetsskruven är den som linspridaren åker på va?
Kommentera
-
Japp dom grejorna sitter i Rocketen. Min JB är iof likadant trimmad fast bronsbussningar istället för lager och tvåpinnars kastbroms med vävbakelitvikter.Ursprungligen postat av KeBa Visa inläggLite förvirrad, var det 51:an som var trimmad med det du rabblade upp?
Kommentera
-
Ok, anledningen till frågan är den här;Ursprungligen postat av Rick Visa inläggJapp dom grejorna sitter i Rocketen. Min JB är iof likadant trimmad fast bronsbussningar istället för lager och tvåpinnars kastbroms med vävbakelitvikter.
Köpt runt jul och då drar jag slutsatsen att om jag skulle uppleva den som trög i början så kan jag ha gott hopp om att den kör in sig efter några pass!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 903 visningar