Rengöra nya orginallager/rulle AKUT - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rengöra nya orginallager/rulle AKUT

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
    Ok, anledningen till frågan är den här;

Köpt runt jul och då drar jag slutsatsen att om jag skulle uppleva den som trög i början så kan jag ha gott hopp om att den kör in sig efter några pass!
    Mmm, ren fiskeporr Mycket trevlig rulle, du kommer bli nöjd! Jag köpte min första trimsats av Ulf runt 2005 och sen har det bara fortsatt Som med det mesta nytt mekaniskt så behövs en inkörningsperiod. Efter fem-sex pass och en första rengöring av lager och evighetsskruv så upplevde iaf jag att den gick lättare, den är iof bara använd något pass efter denna första "100"-mila service så den lossnar kanske ännu mer nu till våren

Kommentera

Ursprungligen postat av Rick Visa inlägg
      Mmm, ren fiskeporr Mycket trevlig rulle, du kommer bli nöjd! Jag köpte min första trimsats av Ulf runt 2005 och sen har det bara fortsatt Som med det mesta nytt mekaniskt så behövs en inkörningsperiod. Efter fem-sex pass och en första rengöring av lager och evighetsskruv så upplevde iaf jag att den gick lättare, den är iof bara använd något pass efter denna första "100"-mila service så den lossnar kanske ännu mer nu till våren
      Lysande!
      I trimväg så har min rulle samma prylar som din, bortsett från lättad linspridare, där gick utseende före funktion!
      Invändigt är svårare att säga eftersom Ulf snickrade ihop den.
      Konstruktionsmässigt är den uppbyggd som en 6500CS Rocket men valet av komponenter låg hos Ulf, med önskelista att den ska vara av "världsklass" och passa min typ av fiske

Kommentera

Ursprungligen postat av Rick Visa inlägg
        Sant Jag har själv en Rocket 51:a som jag upplevde som trög jämfört med min inkörda och trimmade JB, var rent besviken men efter några pass så "lossnade" den och nu går den så fint så fint så (ska dock tilläggas att jag inte använt den i originalskick då den trimmades direkt ur kartong med UT-delar: spole, lager, lättat spridardrev, lättad spridare, keramisk knivbult, enkelvev, power drag broms och en dubbelupphängd backspärrshake).
        Så skall så att säga slipstenen dras!!!
        Medlem i GGG-U
        Griniga Gamla Gubbar - Ungdomssektionen

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 355 svar
        271 964 visningar