Ursprungligen postat av KeBa
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Allround Multirulle?
Collapse
X
-
HC är djup spole, 60 Highspeed, är det nåt nytt? Jag har inte sett den än.Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
-
"Gamla" typen är väl typ djup...eller?Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inläggHC är djup spole, 60 Highspeed, är det nåt nytt? Jag har inte sett den än.
Jag har inte heller sett någon "High speed" av 60 modellerna, skulle kunna vara en 6,3:1 men ingen jag sett...
Jag tror kanske bara Jörgen mixade high speed och high capacity......men det kan han ju svara själv på!
Kommentera
-
Som jag sa tidigare är jag inte perfekt tryckfels-nisse har varit framme i en webb shop och fixat fram en highspeed som inte finns, ni har helt rätt i att det står HC på den gamla typen av spolar samt att dessa spolar har powerhandle istället för den vanliga veven! men denna typ är troligtvis inte av intresse för trådskaparen han skall nog köra på Record 50 C6
Kommentera
-
Inget illa menat Jörgen, jag är inte heller perfekt och definitivt inte expert på det här!!Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggSom jag sa tidigare är jag inte perfekt tryckfels-nisse har varit framme i en webb shop och fixat fram en highspeed som inte finns, ni har helt rätt i att det står HC på den gamla typen av spolar samt att dessa spolar har powerhandle istället för den vanliga veven! men denna typ är troligtvis inte av intresse för trådskaparen han skall nog köra på Record 50 C6
50 C6 blir nog riktigt bra....lagom storlek, hade jag haft lite koll så skulle jag skaffat en 50-rulle jag med, men det fanns ingen till det priset som jag kom över 60.rullen........och jag hade i det läget om möjligt ännu sämre koll!!
Jag får nog säga att utseendet lockade mig lite extra när jag slog till på recorden.....den är faktiskt riktigt fin....
Kommentera
-
Jag tror att en shimano curado 201 kan fungera mkt bra.
Kostar inte så mkt pengar , om man importerar från eviken, kastar från 7 gram upp till 80 gr utan problem, ligger mkt bra i handen, väger mkt mindre än alla rullar ni har föreslagit honom, jättelätt att serva, ser bara fördelar, helt enkelt. Säljs ibland för runt 1500 riksdaler här och där.
Jag tror att ingen amba i 5000 storlek fungerar för lättare abborrefiske.
Nackdelen är att den har ingen knarr.
Häls /T
Kommentera
-
Det där sönder-borrade dammsugarröret till spole gjorde mig skeptisk men när jag stod i valet mellan Recorden och lågprofil-träsket var valet lätt.
Jag har precis fått tag i en 2500 i perfekt skick, 6 mån garanti i butik, lite ut prylar på den och sen försöka bestämma vilken man skall använda vid havsöringspremiären??????
Blir nog min CS Rocket i krom den är snyggare en Recorden och har varit med så många gånger utan att svika så den får starta denna säsongen också
fast med 0:35 nylon-lina..
Kommentera
-
Att du har haft otur, jorgen.mansson , det betyder inte att alla lågprofilare är skit. Jag trodde verkligen att vi hade passerat det.
För att lyckas en gång , måste man prova många gånger. Fråga Thomas Alva Edison omdet.
Häls /T
PS : "I have not failed. I've just found 10, 000 ways that won't work." Edison, Thomas A.
//post 500Senast ändrad av tonyex; 2011-03-21, 22:41.
Kommentera
-
2500, UT-prylar......ja vad ska man säga....grattis!!Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggDet där sönder-borrade dammsugarröret till spole gjorde mig skeptisk men när jag stod i valet mellan Recorden och lågprofil-träsket var valet lätt.
Jag har precis fått tag i en 2500 i perfekt skick, 6 mån garanti i butik, lite ut prylar på den och sen försöka bestämma vilken man skall använda vid havsöringspremiären??????
Blir nog min CS Rocket i krom den är snyggare en Recorden och har varit med så många gånger utan att svika så den får starta denna säsongen också
fast med 0:35 nylon-lina..
Jag kollade med UT ang 2500, pga olika orsaker kan han inte bygga 25-or nu......suck!
Kromraketen är snygg, inget snack om det!.....men jag har min favorit i svart och krom!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
272 619 visningar