jerkutrustnings val! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

jerkutrustnings val!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• jerkutrustnings val!

tjenare!,jag undrar om lite rullar

dom jag undrar över är:
    amba orra SX =1200kr
    shimano CVL 301=995
    båda nya

ska jag köpa dom eller köpa en 5001 TGC med berkley spö för 1200kr begagnat?
    Senast ändrad av Kennielofstedt; 2011-03-21, 01:27.
    http://k3nfishing.blogspot.com/

Orran kan jag inte yttra mig om eftersom den är helt ny, finns inte många som testat den, men eftersom jag sabbat 2 revo S vid vanligt spinn-fiske och dom skall vara starkare en orra tvivlar jag på att den är något att ha, har en Shimano corvalus 300 den är en skön rulle till vanligt spinn-fiske men bromsarna känns lite veka för jerk, kan vara att Shimano rullar är betydligt mjukare att fiska med en vad Amb. är som gör att bromsarna känns veka, Amb är en gammal konstruktion som känns just gammal men väldigt stark och pålitlig.

Som vi sa i din tidigare tråd tycker jag det är helt onödigt att köpa det begagnade du nämner här då kan du lika bra fiska med det du har, samla inte prylar bara för att du vill, kör med det du har denna säsongen och byt sedan när du vet vad du vill ha.

OBS att jag kan köpa samma Shimano i 301 modell ny i butik för 600kr i Malmö!

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Orran kan jag inte yttra mig om eftersom den är helt ny, finns inte många som testat den, men eftersom jag sabbat 2 revo S vid vanligt spinn-fiske och dom skall vara starkare en orra tvivlar jag på att den är något att ha, har en Shimano corvalus 300 den är en skön rulle till vanligt spinn-fiske men bromsarna känns lite veka för jerk, kan vara att Shimano rullar är betydligt mjukare att fiska med en vad Amb. är som gör att bromsarna känns veka, Amb är en gammal konstruktion som känns just gammal men väldigt stark och pålitlig.

Som vi sa i din tidigare tråd tycker jag det är helt onödigt att köpa det begagnade du nämner här då kan du lika bra fiska med det du har, samla inte prylar bara för att du vill, kör med det du har denna säsongen och byt sedan när du vet vad du vill ha.

OBS att jag kan köpa samma Shimano i 301 modell ny i butik för 600kr i Malmö!

okej!!,tack för svar!
      http://k3nfishing.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 355 svar
      271 476 visningar
      0 gillar