jerk spö tips!:) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

jerk spö tips!:)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• jerk spö tips!:)

tjenare!,tänkte köpa nytt spö pga att jag har hört dåligt om kinetic och jag vill inte stå utan spö efter första turen

min budget ligger på 900kr och jag har hittat lite spön

de är väll dom jag har hittar!,kolla gärna igenom och ge ett tips(även begagnat går bra!) som sagt 900kr inkl frakt om de behövs skickas

mvh kennie
    http://k3nfishing.blogspot.com/

Utav de spöna skulle jag valt butch spöt. Men jag skulle vilja tipsa om rovex hurricane jerk. Ligger omkring 500 kr och enligt mig ett klart mycket bättre val än de du frågade om.

Kommentera

Jag hade valt det första Savage gear spöt du länkade, fraktfritt samt det verkar klara ganska tunga beten, vet dock ej om det är överklassat.

Det enda spöt jag har fiskat/ ägt var Buster stiff, gillade det väldigt mycket i början men det blev för "svampigt" för min del. Men det var iförsig 3 år sedan jag ägde ett Buster stiff spö

Kommentera

är det inte bättre o köra på tills de går i sönder o spara till ett LF/RST Ripper under tiden?

Kommentera

Skulle också köra på det så länge det går. Bara för att det inte är någe vidare så behöver det ju inte rasa första turen. Eftersom du aldrig jerkat så skulle jag tycka det var smart att köra på det du redan har och tycker du det är kul kan du ju byta upp dig..

Kommentera

tack för svar!,de uppskattas verkligen!

Kommentera

Jag hade utan att tveka kört på det spöt du har idag!
              Har sagt det tidigare och säger det igen, kör med de grejjer du har först och utvärdera efter det!

Du måste skaffa dig egen erfarenhet Kennie, du har av vad jag förstår inte jättemycket erfarenhet och du har aldrig Jerkfiskat.. Börja med de grejjer du har och sedan kan du diskutera saken och allra helst då du nu har en tight budget!
              Du kommer inte bli en bättre fiskare bara för att du kostar på dig grejjer, lägg pengarna till morsan din istället så hon kan skjutsa dig till dina fiskeäventyr!
              Satsa på många fiskedagar istället för att kosta på "bättre" grejjer!

Btw, Vad har du för möjligheter till att fiska från båt?
              Ska du ha längre spö än 6 fot då bör du fiska från en båt där du "kommer upp" en bit från vattnet, antingen en större/högre båt eller om du kan stå på någon toft.
              Jag själv har mest fiskat från vingliga plastbåtar och då funkar mitt 6 fot spö med bra långt bakhandtag ypperligt!

Nått att tänka på

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                Jag hade utan att tveka kört på det spöt du har idag!
                Har sagt det tidigare och säger det igen, kör med de grejjer du har först och utvärdera efter det!

Du måste skaffa dig egen erfarenhet Kennie, du har av vad jag förstår inte jättemycket erfarenhet och du har aldrig Jerkfiskat.. Börja med de grejjer du har och sedan kan du diskutera saken och allra helst då du nu har en tight budget!
                Du kommer inte bli en bättre fiskare bara för att du kostar på dig grejjer, lägg pengarna till morsan din istället så hon kan skjutsa dig till dina fiskeäventyr!
                Satsa på många fiskedagar istället för att kosta på "bättre" grejjer!

Btw, Vad har du för möjligheter till att fiska från båt?
                Ska du ha längre spö än 6 fot då bör du fiska från en båt där du "kommer upp" en bit från vattnet, antingen en större/högre båt eller om du kan stå på någon toft.
                Jag själv har mest fiskat från vingliga plastbåtar och då funkar mitt 6 fot spö med bra långt bakhandtag ypperligt!

Nått att tänka på
                ok,jag har en liten plast-jolle

Kommentera

Liten plastjolle?
                  Det låter inte som världens stabilaste båt. Har du stått i båten och fiskat mycket?
                  Jerk innebär att du står i båten så är den väldigt instabil då kommer du få det jobbigt!
                  Kommer du fiska själv?

Kommentera

Jag rekommenderar Strike Pro Pike Range spöet! De är riktigt skönt.. skittfiske!
                    /Team Perax, Jon Persson
                    http://teamperax.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    276 534 visningar
                    0 gillar