vad skiljer Black Max 1600 från sm 1600 c?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vad skiljer Black Max 1600 från sm 1600 c??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• vad skiljer Black Max 1600 från sm 1600 c??

är de nå stora skillnader typ lager eller nå annat ??

största skillnaden är väl att black max är en Kinatillverkad abu-rulle som inte håller samma kvalité som ambassadeur rullen.

Kommentera

För mig är alla den serien från blue Max och uppåt rent skräp, användbara rullar startar med Revo S och då bara till lätt spinn, Skall upp på Inshore för att det ska va användbart.

Kommentera

Deepbay menar inte de nya rullarna, han menar Black Max från slutet/mittet 90-talet eller nått sånt.

Abu använde då samma stativ i gjuten alu till en massa rullar, det som skiljer dem åt verkar vara antalet kullager. Promax, Blackmax, Goldmax(?), SM, S, BM och allt vad de nu hette.

Äger ingen just nu men har haft bland annat en S6600 eller vad den nu hette och den funkade bra, fick man PO på den så var det ibland lite svårt att komma åt att fixa det då det är rätt trångt ovanför spolen.
        Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inlägg
          Deepbay menar inte de nya rullarna, han menar Black Max från slutet/mittet 90-talet eller nått sånt.

Abu använde då samma stativ i gjuten alu till en massa rullar, det som skiljer dem åt verkar vara antalet kullager. Promax, Blackmax, Goldmax(?), SM, S, BM och allt vad de nu hette.

Äger ingen just nu men har haft bland annat en S6600 eller vad den nu hette och den funkade bra, fick man PO på den så var det ibland lite svårt att komma åt att fixa det då det är rätt trångt ovanför spolen.
          precis dom gamla rullarna med rund gavel i alu,har lite förkärlek för sm rullarna, tänkte kanske köpa en black max 1600 om de nu inte är en snikmodell.

Kommentera

Jag tror att Black Max var den billigaste av rullarna i serien, kan även ha funnits en rulle som hette enbart B(Black) och inte BM(Blackmax) men jag är osäker på detta. Fanns som sagt en massa olika modeller och det kändes som de fick nya namn varje år för samma modell.

Hur det är med IAR på de olika rullarna törs jag inte säga, minns inte om min S hade det.
            Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            277 393 visningar
            0 gillar