va har ja nu lyckats med - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

va har ja nu lyckats med

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• va har ja nu lyckats med

köpte mig ett berkley titanium casting 11.6 fot 8-32 gram.. i ren lycka stack jag ner till engelska bryggan för o fiska lita öring..
    börja köra med min 2500 ci men fick inte specielt bra kastlängd. var börjar man felsöka? misstänker lagerna.. då rullen är helt orginal..
    tröttnar o sätter på min 5501 prorocket o gör tre rent djävulska kast.. alla tre över 100 meter.. har nylonbottningen i ringarna.. sen bara rasslar det till blir trassel hur jag än gör.. och låter som en skördetröska.. är det nya lager till bägge rullarna som gäller eller vad har ja ställt till med?
    har inte öppnat o kollat vad som är fel..

Börja med vikterna, jag vet inte vilken variant du har, min har jag 6 pinnars på och 2 släppte resten låsta, sen kanske du inte kan klämma spolen lika hårt på en mindre rulle som på rocketen. Kolla alla lager och ge dom lite olja, du kan ju passa på att snurra spolen när du har den av och kolla. Ev kolla så inte linan låter, jag tycker min power-pro kändes för djävlig tills den blivit lite sliten.

Finns en risk att dessa små rullar överklockar men det borde ha märkts på ett helt annat sätt.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Börja med vikterna, jag vet inte vilken variant du har, min har jag 6 pinnars på och 2 släppte resten låsta, sen kanske du inte kan klämma spolen lika hårt på en mindre rulle som på rocketen. Kolla alla lager och ge dom lite olja, du kan ju passa på att snurra spolen när du har den av och kolla. Ev kolla så inte linan låter, jag tycker min power-pro kändes för djävlig tills den blivit lite sliten.

Finns en risk att dessa små rullar överklockar men det borde ha märkts på ett helt annat sätt.
      på 2500 ci är det 2 stiff bakelit vikter.. på prorocketen e de 6 stift o plast vikterna..
      ja får prova de.. raketen va helt omöjlig o kasta med efter dom tre svinlånga kasten.. känns typ som lagerna blev övervarvade av de..
      ska riva o titta nu.. men 2500 råkade ja köra torrt på en gång.. sen dess har ja inte fått samma liv i den igen..

vet du om där e keramhybrid lager i båda dessa rulla orginal?
      är de dessa lagerna jag ska ha? http://www.kullagergrossisten.se/pro...roducts_id=621 passar dom i bägge rullarna?
      har UT lager? han svarar inte på mailet..

Kommentera

Jag har inte problem med svinlånga kast när det gäller rocketarna, tror även din har en fabriksinställning med 2 vikter som olåsta och resten låsta, dessa 2 brukar inte gå att låsa så jag kör på den inställningen alltid om det inte är så att jag måste plocka bort dessa 2 för att inaktivera dom.

Jag har ingen aning vad som sitter i din, min 25a är lite nyare och kom med 6 pinnars i original, finns säkert någon här som kan svara dig vad som sitter i dom, just nu har jag ut,s prylar ditsatta men inte helt positivt, jag bara skruvade dit dom i en original-rulle utan att konvertera resten som han gör därför överklockar den ruggigt vid kast med tyngre beten.

Skriver dom inget på lagren som gör att du kan få måtten på dom?

Vet inte om UT har lager till 25an han har slutat tillverka dom, men man tycker ändå han borde ha något, kolla annars med ABU dom borde ha.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Jag har inte problem med svinlånga kast när det gäller rocketarna, tror även din har en fabriksinställning med 2 vikter som olåsta och resten låsta, dessa 2 brukar inte gå att låsa så jag kör på den inställningen alltid om det inte är så att jag måste plocka bort dessa 2 för att inaktivera dom.

Jag har ingen aning vad som sitter i din, min 25a är lite nyare och kom med 6 pinnars i original, finns säkert någon här som kan svara dig vad som sitter i dom, just nu har jag ut,s prylar ditsatta men inte helt positivt, jag bara skruvade dit dom i en original-rulle utan att konvertera resten som han gör därför överklockar den ruggigt vid kast med tyngre beten.

Skriver dom inget på lagren som gör att du kan få måtten på dom?

Vet inte om UT har lager till 25an han har slutat tillverka dom, men man tycker ändå han borde ha något, kolla annars med ABU dom borde ha.
          det är den oranga raketen jag har.. tror de e -09an modell.. hur ser man vilka två man inte kan aktivera? sist jag delade rullen satta jag fast tre och har tre lösa.. de kan inte vara så lätt så några av dom som sitter fast har lossnat?
          jag får öppna o titta ikväll,, har min 6 dagar gamla son i famnen som inte är på humör o lära sig mecka ambor ida:P
          men angående prorocketen efter tre kast blev de overrun så fort ja kräma till de.. men gjorde jag väligt mjuka kast funka det kom dock bara 30 meter då.. o så ska de inte vara..

men satan va spöet är underbart

Kommentera

Sitter inte keramik-hybrid lager som original, det är nån form av korrosionsbeständiga (HPCR) ABEC3-lagr som standard.
            Lagren du länkade till funkar iaf i raketen, 4x10x4. Kolla på sprängskissen för 2500 så ser du om den använder samma lager.
            Egentligen ska det gå att aktivera/avaktivera alla bromsvikterna, men flera har problem med att inte alla vikter går att snäppa fast. Du märker lätt vilka (om några) vikter som inte vill fastna i innersta läget
            Själv har jag fenomenet på 3 av mina raketer, men inte de andra.
            Dock funderar jag lite...
            Att du får overrun talar för att spolen roterar antingen för fort eller ojämnt. Att raketen låter som en skördetröska är dock inget vidare
            Tror det bästa är att vid tillfälle demontera och kika runt inuti, annars kan man gissa hur mycket som helst utan att träffa rätt.
            Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
            En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Ursprungligen postat av Mooki Visa inlägg
              Sitter inte keramik-hybrid lager som original, det är nån form av korrosionsbeständiga (HPCR) ABEC3-lagr som standard.
              Lagren du länkade till funkar iaf i raketen, 4x10x4. Kolla på sprängskissen för 2500 så ser du om den använder samma lager.
              Egentligen ska det gå att aktivera/avaktivera alla bromsvikterna, men flera har problem med att inte alla vikter går att snäppa fast. Du märker lätt vilka (om några) vikter som inte vill fastna i innersta läget
              Själv har jag fenomenet på 3 av mina raketer, men inte de andra.
              Dock funderar jag lite...
              Att du får overrun talar för att spolen roterar antingen för fort eller ojämnt. Att raketen låter som en skördetröska är dock inget vidare
              Tror det bästa är att vid tillfälle demontera och kika runt inuti, annars kan man gissa hur mycket som helst utan att träffa rätt.
              okey jag ska riva och kolla.. kollade sprängskisser från mikereelrepair o det är olika lager i rullarna.. men vet att abu har kemhybridlager till 2500a rullen.. men river o kollar senare så ska jag se vad ja kan hitta..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              274 179 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13