val av spö????? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

val av spö?????

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• val av spö?????

hej sitter och funderar över vilket spö jag ska välja då jag ska uppdatera utrustningen lite.
    hade tänkt ett spnnspö för för fiske mer på kusten runt 10-11 fot och ett lite kortare haspelspö för insjö fiske kanske ett 9 fot..
    kollar lite på berkleys ssgs titanium och fenwick ironfether spön men svårt att välja ur en katalog vad man ska köpa...
    är det nån som kan ge nåt tips efter egen erfarenhet vad som är dom bästa fiske spöna????
    har även kollat lite på shimanos lesath och aspire också...
    fenwick ironfeher 2 och momentum är det samma spön eller skiljer dom sig åt???
    skulle uppskatta alla tips och råd /lars

Ursprungligen postat av mopar85 Visa inlägg
    hej sitter och funderar över vilket spö jag ska välja då jag ska uppdatera utrustningen lite.
    hade tänkt ett spnnspö för för fiske mer på kusten runt 10-11 fot och ett lite kortare haspelspö för insjö fiske kanske ett 9 fot..
    kollar lite på berkleys ssgs titanium och fenwick ironfether spön men svårt att välja ur en katalog vad man ska köpa...
    är det nån som kan ge nåt tips efter egen erfarenhet vad som är dom bästa fiske spöna????
    har även kollat lite på shimanos lesath och aspire också...
    fenwick ironfeher 2 och momentum är det samma spön eller skiljer dom sig åt???
    skulle uppskatta alla tips och råd /lars
    jag har berkleys ssgs titanium i 11.6 fots 8-32 gram det är det bästa spöet jag någonsin haft in mina händer..
    men väntar du bara någon timme så kommer du snart få åsikter om fenwick. har inte själv provat de men här e en som lovordar de spöet.. oavsett är det två riktigt super spö bägge två..

Kommentera

Ironfether II är 4 delat och något längre en Momentum spöet, har ett bättre klipp i klingan också, jag har båda men föredrar helt klart Ironfether II när det gäller långkastning, tänk bara på att det är över 11 fot så du behöver fritt bakåt när du skall kasta, sedan finns Ironfether II bara i en viktklass för spinn medan Momentumet finns i flera.

Man skall inte Jämföre berkley titanium med fenwick Ironfether/Momentum det blir orättvist mot berkeley SSGS, fenwicket är helt överlägset på alla punkter ink priset som är det dubbla. Men har du pengarna så kör på Fenwick annars tycker jag du gör fel.

Berkey SSGS skall du nog Jämföra med Berkley Chilli som är några hundra dyrare, där vet jag inte för jag har inte testat chilli men after vad jag hört av folk ska chilli va något bättre..

Kommentera

Ett annat spö som kan rekomenderas är Guidline lpxe. 4 delat 11 fot spö. Tyvärr tillverkas det inte längre men någon butik kanske har kvar det..

Kommentera

jörgen du verkar ha full koll på fenwick du....ja det lutar emot fenwicks spön både spinn och haspel..
          hittade ett 9 fots fenwick på blocket som var helt oanvänt men han säger att det är ett ironfether 2 fast det är 2 delat så blir lite fundersam vad det kan vara...
          så du tycker jag ska köra på ett 11 fot på spinnsidan??? hade tänkt mig ett spö man kan fiska både efter kusten och i insjöar så vet inte riktigt vilken längd man ska välja..
          uppskattar alla tips du kan ge mig :-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 355 svar
          276 433 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist