Sufix 832... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sufix 832...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sufix 832...

Köpte 0,10 Sufix till min nya exage 1000... Vilket j*vla skit rent ut sagt!!!

Efter 1h 30min fiske hade jag kastat av linan 5ggr... med 4 & 6g beten.

Linan liksom flätar upp sig. Nej fy fan, det blir till att reklamera!!

Kan inte annat än hålla med dig. Jag köpte 0.13 till ett jiggspö och den funkade inte alls. Trasslade och hade sig så jag fick kapa av en 30 meter på första turen. Lika dålig som första generationen av fireline. Köpte samtidigt strikewires vertikal 0.08 funkade hur bra som helst. På 2 andra spön ett vertikal och ett jiggspö har jag power pro 0.10 också en underbar lina. nej jag blev rejält besviken av sufix faktiskt
    Mina pb:
    Öring 7,58 kg (2010)
    Gädda 13,32 kg (2010)
    Ål 2,48 kg (2005)
    Abborre 1.38 kg (2009)
    Gös 7.66 kg (2010)
    Röding 6.18 kg (2011)

Kommentera

Jag kör med 0,33 till jerkfisket och den funkar helt fantastiskt bra.
      Har tidigare kört med streen och pp och tycker att denna är minnst i
      klass med de.

Kommentera

Har jigg fiskat med Sufix 832 i drygt 2månader nästan varje dag,och inga problem med linan,jag använder Neon Lime 20 lb och tycker det är den absolut bästa linan jag har använt.och testat alla flät linor på marknaden.Det måste bero på andra faktorer, när fiskare har problem redan efter några timmar.
        Skulle jag fått det problemet som "Rullknäckarn" skulle jag misstänka omg. att någon av spöringarna är skadat,linan ska inte fransa sig om inte något "vasst" nöter linan.
        Senast ändrad av LazziLax; 2011-06-29, 08:32.
        Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Trodde oxå det var nån ring som spruckit först, nytt spö (Shimano Technium DF CX210UL), men inte då!

Linan är skräp helt enkelt.

Kommentera

Jag kan säga att jag bittert har fått lära mig att hata flera olika märken på flätlinor, men just Sufix 832 har faktiskt funkat riktigt bra på min Penn Sargus so far.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rullknäckarn Visa inlägg
              Trodde oxå det var nån ring som spruckit först, nytt spö (Shimano Technium DF CX210UL), men inte då!

Linan är skräp helt enkelt.
              Har haft exakt samma problem med Sufix Performance...och Power Pro...och Berkley Ironsilk...och Gardner Hydroflow.

Ibland får man en dålig spole, det positiva är dock att man lär sig att aldrig lita på något fullt ut. Några jiggar är det värt när drömfisken sitter i andra ändan.
              sigpic

Kommentera

jag kör 0.18 på min amba 25a.. jag har aldrig haft en så bra lina som surfix 832. och jag har testat alla stora märkena plus några till på marknaden

Kommentera

Kör 0,20 på min Okuma Octana 25 som jag har till mitt mellanlätta fiske och jag har aldrig haft några problem.
                  Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!

Kommentera

Ursprungligen postat av Rullknäckarn Visa inlägg
                    Köpte 0,10 Sufix till min nya exage 1000... Vilket j*vla skit rent ut sagt!!!

Efter 1h 30min fiske hade jag kastat av linan 5ggr... med 4 & 6g beten.

Linan liksom flätar upp sig. Nej fy fan, det blir till att reklamera!!
                    Säger som ovan, måste vara nåt med spöt. Har 832 på jerkspöt och min lätta haspel, fungerar hur bra som helst. Polaren kör samma lina och inge strul.

Ursprungligen postat av eelking Visa inlägg
                    Kan inte annat än hålla med dig. Jag köpte 0.13 till ett jiggspö och den funkade inte alls. Trasslade och hade sig så jag fick kapa av en 30 meter på första turen. Lika dålig som första generationen av fireline. Köpte samtidigt strikewires vertikal 0.08 funkade hur bra som helst. På 2 andra spön ett vertikal och ett jiggspö har jag power pro 0.10 också en underbar lina. nej jag blev rejält besviken av sufix faktiskt
                    För mycket lina på spolen kanske??

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    272 924 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist