Lax spinnspö, vilket ska jag köpa? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lax spinnspö, vilket ska jag köpa?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lax spinnspö, vilket ska jag köpa?

RST / LF Salmon Längd:360 cm(12 ft) ,Kastvikt:60-150gr 1700.-
    Sjösländan XP 12ft 60-140gr 1400.-
    BFT Strike Sakura 12 fot, 30-150g 1800.-
    Nanoflex salmon ACE 50-150g 1200.-

ska hänga på en AMB 7500I C3 CS CHR HS, vilket spö ska jag ha?

Jag kan bara uttala mig för det jag provat, och det är ett spö

BFT Strike Sakura.

Funkar klockrent, ser bra ut, känns robust, sjysst med korkhandtag.
    Jag fick min första Lax för några veckor sen, och den funkade hur bra som helst, kände hugget riktigt bra och klarade av drillen utan problem.

Andra kan kanske uttala sig om de andra alternativen du lagt upp.

BTW, BFT ska släppa ett nytt 12 fots spö som har ett lägre pris, kolla in här.

Kan vara ännu ett alternativ?

Kommentera

ja jag såg det, men jag är otålig med köpet Men innan man handlar så vill man ju ha lite åsikter om diverse spön från experterna på fiskesnack . Älvkarleby eller Mörrum, vilket ger flest och störst lax?påtal om laxfiske!

Vägde laxen in på 15.5kg??Grattis!!

Kommentera

Tja igen, tror faktiskt inte spöt ger dig mer fisk, kanske att man känner nappen bättre och de på nåt bidrar till färre tappade, men det är nog inte spöt som avgör om fisken hugger eller inte

Ja laxen vägde 15,5, fjärde största i år i Älvkarleby om jag inte har fel.

Kommentera

haha, nejdå det inbillar jag mig inte heller, men ska man köpa ett spö så vill man ju ha ett bra spö och inget skräp helt utan känsla. Trevlig fisk!. Jag hoppas få kroka en i år jag med!. Beställde grejjerna idag iaf, kanske blir en helgtur t älvkarleby i helgen!

Kommentera

Stjäl tråden då jag också ska köpa ett laxspinnspö. Har en ambassadeur 5000 och behöver ett spö. Vill kunna fiska med allt från små Rapalas (>5 g) upp till tyngre skeddrag (<40g). Kommer bara fiska från stranden, knappast någon trolling. Har i dagsläget ett Ugly Stick 10" 20-80g medium action spö som jag gillar men det är svårt att få iväg de allra lättaste betena med detta spö, är det ett längre spö jag behöver?

Kommentera

Lax spinnspö, vilket ska jag köpa?
              Känn även på Edge spöna dom är riktigt trevliga....

Kommentera

Ursprungligen postat av Honkamaa Visa inlägg
                Stjäl tråden då jag också ska köpa ett laxspinnspö. Har en ambassadeur 5000 och behöver ett spö. Vill kunna fiska med allt från små Rapalas (>5 g) upp till tyngre skeddrag (<40g). Kommer bara fiska från stranden, knappast någon trolling. Har i dagsläget ett Ugly Stick 10" 20-80g medium action spö som jag gillar men det är svårt att få iväg de allra lättaste betena med detta spö, är det ett längre spö jag behöver?
                köp ett spö för dom lätta vikterna och behåll de du har till dom tyngre. du hittar inget som kastar skeddrag över 40 gram och dessutom klarar 5 grams,
                sen såvitt du inte har toktrimmat din 5000 rulle så är det inte en lämplig rulle för 5 grams drag.

Kommentera

Jag röstar på detta:

Jäkligt mycket spö för pengar, där pengarna lagts på ett bra klinga istället för på reklam.

OOPS! såg nu att det var ett gammalt tråd som hittat upp igen. Rådet står kvar dock.

Kommentera

Som Krokodiljägaren säger finns nog inga 5-40 gr spö och din Amb vill nog inte va med och leka fören du nått 30 gr, så det blir väl 2 lättare spö och en ny rulle, om rulle och 5 gr beten har Abu bara 2, Mörrum 1600 och MGX resten är en fråga om vad spöna får kosta... Obs att Shimano har trevliga rullar i 101 storlek som är väl så bra som Abu´s jag nämnde tidigare...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    272 550 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13