Multirulle för lättare spinnfiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multirulle för lättare spinnfiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tacksam för att ni tar er tid, är inte så insnöad på något speciellt märke egentligen.. utan vill bara hitta något som passar mina önskemål.
    Vill ju som sagt helst ha högprofil men lågprofil går ju det med om jag inte hittar vettig högprofil. Är inte rädd för att köpa begagnat så ska därför kolla lite på eviken ( se vad jag kan )

Kommentera

Ambassadeur 5501 C3 skulle denna kunna vara något? Eventuellt med sån där UT uppgradering med ?

Kommentera

Funkar men onödigt stor enligt min uppfattning.

Kommentera

Skulle du rekommendera lågprofil rulle?

Kommentera

Jag har inte så stor erfarenhet av låg-profilare, har ägt 2 men gjort av med dem för dom passade inte mitt fiske, jag fiskar som regel beten mellan 25-60 gr och har en helt annan maskinpark, om du inte vill ge dig på att trimma blir nog dom 2 Record rullarna jag nämnde tidigare lagom stora, 40/41 en 4500 C3 är väl också ett alternativ men där råder jag dig att slänga på en lättad lin-spridare för det ska bli riktigt bra.

Kommentera

Apropå det nämnde min lokala handlare att de ska sluta med Record 41 (tänkte inte på att fråga om 40:an), så den kommer reas ut till strax under tusenlappen om man vill passa på att fynda
              Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
              En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Ursprungligen postat av 0lle Visa inlägg
                Ambassadeur 5501 C3 skulle denna kunna vara något? Eventuellt med sån där UT uppgradering med ?
                ska du ha en rulle i 5000 storlek och kasta 0-20 måste du köra med uts trim.. dom börjar inte kasta vettigt orginal förän någon stans mellan 15-20 gram..
                du kan hålla koll på blocket och tradera efter en amba 2500 ci eller 2500 ciar där är helt fantasiska rullar. men köper du en ny är dom väligt dyra.. men helt fantasiska.

Kommentera

Ska man kasta lätta beten ( upp till 15 gram ), så är knappast runda ambor 4000 och uppåt lämpliga? Trimmar man dem, så funkar det ner mot 10 gram, men i orginalutförande är de alldeles för tröga för lätt fiske. De är ju dessutom j-kligt tunga, så de passar inget vidare ihop med riktigt lätta spön. Använder numera, mina trimmade ambor i 5000 strl till 20 gram uppåt och där är de helt syveräna. Ibland undrar man om de som rekommenderar dessa rullar till lätt fiske, över huvud taget testat någon multirulle som är gjord för lätt fiske. Stor, stor skillnad

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
                    du kan hålla koll på blocket och tradera efter en amba 2500 ci eller 2500 ciar där är helt fantasiska rullar. men köper du en ny är dom väligt dyra.. men helt fantasiska.
                    Precis , om du läste noga, han vill inte betala mer en 1500 kronor.
                    Tror inte att en standard 2500 kan matcha en otrimmad curado 101d, när det gäller 4g till 15 g.
                    Jag har sagt det tidigare, har man pengar att köpa en 2500 och trimma den, man kan lika gärna köpa en calcutta te dc med 5 års garanti.
                    Häls /T

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                      Precis , om du läste noga, han vill inte betala mer en 1500 kronor.
                      Tror inte att en standard 2500 kan matcha en otrimmad curado 101d, när det gäller 4g till 15 g.
                      Jag har sagt det tidigare, har man pengar att köpa en 2500 och trimma den, man kan lika gärna köpa en calcutta te dc med 5 års garanti.
                      Häls /T
                      jag gav 1750 för min splitter ny från engquist här på FS.
                      och man hittar dom i mellanåt för under 1500 på både blocket och tradera.
                      änså länge kör jag standard. UT kommer med ett trimset till dom i sep.
                      och den funkar klockrent till lätta bete. hur den står sig mot en curado 101d har jag ingen anning om. eftersom jag aldrig fiskat med en mulit från shimano.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      272 871 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13