Multirulle för lättare spinnfiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multirulle för lättare spinnfiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jörgen säljer en UT vässad 1500 IAR om någon är intresserad?

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
      Precis , om du läste noga, han vill inte betala mer en 1500 kronor.
      Tror inte att en standard 2500 kan matcha en otrimmad curado 101d, när det gäller 4g till 15 g.
      Jag har sagt det tidigare, har man pengar att köpa en 2500 och trimma den, man kan lika gärna köpa en calcutta te dc med 5 års garanti.
      Häls /T
      Gick igenom och smörjde DC`en som du tipsade om T ( är lite prylar i de rullarna ). Hade nog stått i skylten länge, för den var i akut behov av smörjning. Passade även på att sätta i ett par hybrider. Kastar lite lättare, men tycker inte det hade någon större effekt på kastegenskaperna. DC`en är helt enkelt kalas som den är och personligen skulle jag välja den framför vilken trimmad amba som helst

Kommentera

Det kommer snart Shimano Chronarch 51E, Shimano ska sluta med Curado 50/51E och istället så sänker dem priset på Chronarch från 300 till 200 dollar. Curado 50/51E kostade 200 så om du väntar ett par veckor/månader så kommer du kunna köpa Chronarch för samma pris som Curado (från USA).

Curado G (nya serien) kommer endast i storlek 200/201 i tre olika utväxlingar (tre för höger, två för vänstervev) och kostar nu endast 170 dollar, dem har gjort tullen lite lättare och så har dem tagit bort ett kullager samt ändrat designen litegrann. Denna serie kommer dock lite senare i höst.

Kommentera

Har din lokala handlare en webbshop?

Kommentera

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
            Gick igenom och smörjde DC`en som du tipsade om T ( är lite prylar i de rullarna ). Hade nog stått i skylten länge, för den var i akut behov av smörjning. Passade även på att sätta i ett par hybrider. Kastar lite lättare, men tycker inte det hade någon större effekt på kastegenskaperna. DC`en är helt enkelt kalas som den är och personligen skulle jag välja den framför vilken trimmad amba som helst

Wadman:
            Håller med gällande kastegenskaperna!
            Min 201 DC har fått ett par ABEC 7 hybrider oxå och Jag ser inte någon stor förändring gällande kastlängderna.
            Måste ta ut 201DC:n den på en UL fisketur för att se om den presterar bättre under 10g.

Jag säger inte att vissa rullar är skit, jag har testat många och det finns skillnader, märkbara skillnader. Jag har passerad 2500 måste ha behovet för ett tag sen. Jag hade dessutom en 1601 IAR som jag sålde till en mkt trevlig person här på FS. Vill man kasta lätta beten och man måste ha en amba , då är det en 1500 man ska ha. Inget att ha vid kusten kanske.

Häls /T
            Senast ändrad av tonyex; 2011-07-20, 15:38.

Kommentera

Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
              Det kommer snart Shimano Chronarch 51E, Shimano ska sluta med Curado 50/51E och istället så sänker dem priset på Chronarch från 300 till 200 dollar. Curado 50/51E kostade 200 så om du väntar ett par veckor/månader så kommer du kunna köpa Chronarch för samma pris som Curado (från USA).

Curado G (nya serien) kommer endast i storlek 200/201 i tre olika utväxlingar (tre för höger, två för vänstervev) och kostar nu endast 170 dollar, dem har gjort tullen lite lättare och så har dem tagit bort ett kullager samt ändrat designen litegrann. Denna serie kommer dock lite senare i höst.

En Shimano Chronarch 51E är en curado 51E med annan färg på, nästan samma spole och större vevknoppar allt annat är detsamma. Ledsen, men måste påpeka det. Du kan köpa en curado 51E för 129 USD just nu, samma rulle alltså...

Curado och Citica är en Caenan med små förbättringar...... Jag tror att det inte blir fler curadon för min del....

Häls /T, en som följer ICAST 2011.

Kommentera

Ja, det är märkligt att de försämrat både Chronarch och Curado. Trodde att även Curadon skulle komma som I-DC+precis som Scorpion. Istället släpper de helt gäng ganska likvärdiga rullar? Kanske är något helt nytt på gång, som skall fylla upp hålet efter Chronarch D?

Kommentera

Var ute nu på kvällen och kastade lite för skojs skull, tog en 2500 C otrimmad och min Record 51a varmt väder men ganska otrevlig blåst,
                  Uppfattningen jag fick blev skönare storlek på 2500C men det var också det ända den vann, stabiliteten och kast-längderna var bättre på 51an, den är för stor för det tråd-skaparen letar efter men om en 40/41 jämfört med en otrimmad 2500c hade jag alla gånger valt Recorden. Värkar faktiskt som tekniken går framåt, tog bara tid för mig att inse´det

Kommentera

Jag tror att Shimano kommer inte längre att tillverka flera generationer av den gamla chronarch. Det känns bittert , fast den kanske inte behövs längre.
                    Shimano har utvecklad en plattform för deras premium lågprofilare som de tycker levererar mkt bra prestanda och det ju onödigt att ha kvar en rulle som presterar nästan lika bra, men som kostar en hel del att utveckla.
                    Den nya Chronarch 50 delar samma plattform som core och den inriktningen verkar shimano gilla. Det återstår att se hur dessa rullar presterar i praktiken. En snubbe som jobbar på shimano i USA har skrivit att chronarch försäljningen har minskat såpass mkt att det är inte längre hållbar att ha kvar den rullen i shimanos sortiment.

Häls /T

Kommentera

Chronarch 101d7 finns ju att hitta för hyffsade priser även här i svedala, annars rekommenderar jag Daiwa Zillion, alldeles fantastisk liten rulle. Hade varit kul att testa en av de nya Lew's-rullarna med, verkar lovande!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 306 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13