Daiwa TDLN - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa TDLN

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Daiwa TDLN

Jag kikar runt efter kraftiga 9 fots spinnspön för softbaits, större skeddrag och wobblers. Har ett Daiwa Luna för jerk som jag är nöjd med och kikade därför på deras TDLN serie. Den kostar ju, men jag vet att de gör bra spön. Någon som har erfarenhet av dem? Någon som kan rekommendera kasttyngden, är det 40-70 som gäller för den typen av fiske?
    Bloggen | Portfolio

Jag kan tyvärr inte hjälpa allt för mycket men vad beträffar kastvikten så beror det ju på vad dina "softbaits, större skeddrag och wobblers" väger. Ingen kan ju rekommendera kastvikt på ett spö utan att veta vikten på det du ska kasta. Kastar du vikter mellan 40-70g så låter det bra :P

Kommentera

självklart kan man se det så, men enligt mig så stämmer de där vikterna mindre bra då det också har så mkt med klingans aktion att göra. Jämför t.ex. Ett titanium och skeletor med samma kastvikt.

Men jag ville mer veta era åsikter och erfarenheter. Vilka spön ni använder till den typen av fiske och ifall ni är nöjda eller missnöjda och varför.
      Bloggen | Portfolio

Kommentera

Jo men jag tvivlar på att det går så bra att tex skicka 150g drag med ett 40-70g spö (eller har jag missat någonting?) så man måste nog hålla sig i närheten iaf. Det är ju även väldigt individuellt om man vill ha ett lite styvare eller mjukare spö så det får du nog känna efter själv i någon butik.

Men nu ska jag sluta snacka nonsens och låta de som vet någonting om spöt svara istället

Kommentera

Jag har provsvingat softbait spöt i butik och tycker det känns riktigt mjukt. Enligt mig så funkar det nog bäst med lite lättare beten. Enligt vad jag har hört så är dem flesta spön i luna serien överklassade. Men jag har inte provfiskat något av dem så lita inte blint på det jag säger. Bättre att någon som har spöt uttalar sig innan du bestämmer dig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 354 svar
          279 290 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13