jerkruller tgc 5001c - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

jerkruller tgc 5001c

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

men vad är det jag ska ändra då, den stjärnan på sidan är väl slirbromsen, den har ja så ja kan dra linan med handen om jag tar i, den andra bromsen har jag just nu så hårt så att om ja frikopplar och duttar med betet så åker det ner, inte annars. hur ska ja ha tycker ni? va ska ja mer göra ?

Kommentera

men är denna rulle svår fiskad eller helt normal och köra med ? draget ja länka va tror ni om det? eller är det bättre att ha sjunkande?

Kommentera

Stjärnhjulet är den vanlige bromsen för motståndet när du drar ut lina, den lilla hatten vid sidan om är mek-bromsen,vad den gör är egentligen bara att sätta spolen i kläm, som sades tidigare lossa dom 3 skruvarna och lyft bort gaveln så hittar du C vikterna, har du rätt antal där blir rullen betydligt stabilare att fiska med, kan vara så att du får ha olika antal aktiva beroende på väder och betesvikt, sådant lär du dig snabbt var inte rädd för att montera sönder rullen på detta sätt, du måste lära dig det för att kunna serva den.

Kommentera

Ursprungligen postat av perque Visa inlägg
          men är denna rulle svår fiskad eller helt normal och köra med ? draget ja länka va tror ni om det? eller är det bättre att ha sjunkande?
          Den är väl inte svårare att fiska med än någon annan multirulle. Om du ska ha flytande eller sjunkande beror ju på hur djupt du vill fiska.

Kommentera

ok, men hur vet jag va ja ska ha just nu då? inge som kan gåsönder eller ramla bort när ja öppnar rullen ? är detta något alla jerkar gör ?

Kommentera

Ursprungligen postat av zippoo Visa inlägg
              Den är väl inte svårare att fiska med än någon annan multirulle. Om du ska ha flytande eller sjunkande beror ju på hur djupt du vill fiska.
              Ok, men om jag fiskar i en sjö t.ex vid vassen på sommaren vad är bäst då?

Kommentera

Måste du göra med alla Amb rullar dom är byggda så, tror dom flesta som har en Amb har gjort det någon gång, inget går sönder.

Kommentera

ja men vad ska ja göra , ja har aldrig gjort detta förut :P

Kommentera

Lossa dom 3 skruvarna på vevgaveln, lyft av gaveln, då har du spolen med c-vikter på och spol-axeln i handen, se till att 3 eller 4 av sitter löst och resten sitter fast så dom inte kan glappa det gör du genom att trycka dom mot mitten då klickar dom fast, och sätt ihop den igen, bör ta under 5 min.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 105 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13