Sprickor i Jerkbait spö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sprickor i Jerkbait spö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sprickor i Jerkbait spö

Tjenare. Var ute och fiskade ikväll med ett antal vänner, och så klart så var det nån som lyckades smälla igen dörren på min spötopp Så det blev några sprickor, knappt 5cm långa lägst ut på toppen.

Nu till min fråga, går det laga? Vill helst slippa klippa av det och sätta dit en ny topp, går det inte få tag på något som man kan linda runt där sprickorna är? Kanske köpa en liten kolfiber bit eller något sådant! Tips behövs, för har ej råd att köpa ett nytt spö.

Har ett BFT stiff 6"

Jag antar att du vill ha ditt spö inte bara till att försöka kasta ut och jerka hem betena med utan även vill drilla stora gäddor med det. Kommer du att lita på ett provisoriskt lagat spö?. Sitter skadan mellan toppögan och översta spööglan så kapa toppen försiktigt nedanför skadan där det inte finns sprickor och sätt dit en passande toppögla. Den lagningen kan du lita på. Är skadan längre ner bör nog ett nytt spö skaffas gärna med hjälp av bidrag kompisen! Det ska kosta att inte se sig för!
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Har fixat det provisoriskt nu, får se hur många gäddor det tål! Jag ska köpa en topp ögla och ta med mig super lim om det går av på fiske turen, så man slipper fara hem för att toppen har gått sönder!

Körde super lim i sprickorna och sen dränkte det i super lim runt om, sen låta det torka runt 10h+ sen ett varv med slitstark tejp och sen ett lager med lim. Det höll då jäkligt bra då jag var ute och kasta, fastna med flit också för att prova så det håller för att rycka riktigt snabbt. Får se hur många fisketurer det håller

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 355 svar
      274 928 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg engqvist  
      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13