Abborre, spö och rulle? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborre, spö och rulle?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abborre, spö och rulle?

Hej!

Jag har tänkt mig att uppgradera mitt sett för abborre. Har tänkt mig en spinn-utrustning.

Utrustningen skall endast vara anpassad för fiske efter abborre, ingen kompromiss där! Det får kosta, men till rimliga gränser (max 2500:-)

Utrustningen skall självklart inte gå ut på att bogsera hem fisken utan den skall ge abborren en möjlighet till kamp! (alltså inget 9 fots spö med 7000 rulle och 0.50 lina)

Så det jag önskar är lite tipps och råd vad ni skulle skaffa om ni var i min sits?

Tack på förhand ///

Köp en ren UL utrustning tycker jag . Sen jag började fiska abborre med UL utrustning vill jag inte fiska abborre med nått annat Grymt kul

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiske token Visa inlägg
      Köp en ren UL utrustning tycker jag . Sen jag började fiska abborre med UL utrustning vill jag inte fiska abborre med nått annat Grymt kul

Har redan 2 Ul-sett, det jag är ute efter är en smäcker multirulle och "ul-spinnspö" för abborrfiske..

Kommentera

Dom mest lämpade Amb, som är nya och inte knäcker plånboken är väl Record 40/41 rullarna, sedan har Shimano en del lämpliga spö allt från beastmaster till speedmaster i rätt vikt-klass.

Lågprofil-rullar överlåter jag till andra det är inget jag använder själv. dom passar inte mitt fiske.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Dom mest lämpade Amb, som är nya och inte knäcker plånboken är väl Record 40/41 rullarna, sedan har Shimano en del lämpliga spö allt från beastmaster till speedmaster i rätt vikt-klass.

Lågprofil-rullar överlåter jag till andra det är inget jag använder själv. dom passar inte mitt fiske.
          Jag är lite förvånad över att du Jörgen, som verkar vara väldigt glad för ABU's raketer , inte tipsar om CS Pro Rocket i 4500/4501-storlek?

Kommentera

4500 blir nog för stora att fiske borre med, Recorden är en ganska trevlig liten sak som är bra mycket billigare en 25orna och kastar lätta beten fint.

Kommentera

till mitt abborrfiske kör jag med en revo premier och ett team dragon 7,6' 7-25gr. dom har även spön som är för beten mellan 3-14gr.
              http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              275 754 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist