Börja jerkbait fiska - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Börja jerkbait fiska

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Skulle också rekomendera att köpa begagnat om du inte har råd med ny rulle. Om rullen är välskött så är det inga problem om rullen är välanvänd. Om okuma-rullen är gjord för beten upp till 60gram så lär den inte hålla länge för jerkbait när de flesta beten väger mellan 75-150g. En buster väger väl 75 nånting? Har inte riktigt koll på det betet:P Och Black Max rullen har jag inte läst eller hört något gott om.

Vad gäller beten så tycker jag att Big Bandit, Hellhound och Pig är bra. Många säger att Pig är svårfiskad men jag tycker tvärtom! Fiska den med korta spöryck på 10-15cm så kommer den få fin gång!
    Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Bra tips ->

Det finns en affär i USA som säljer ut Ambassadeur Inshore med 40% rabatt, plus att dollarn står lågt. Jag beställde den förra veckan och det tog 3 dagar innan den var i min lägenhet. Riktigt bra service och riktigt bra förpackad. Kostade 930kr med frakt och sedan 178kr för tull och nån jävla avgift från posten. Så, om du beställer den på ebay så får du en rulle för strax över 1000kr som i sverige kostar 2500, ett riktigt kap. Grym jerkrulle för den är riktigt kraftig. Tyvärr lite låg utväxling men det går att trimma om man inte är nöjd. Användaren på Ebay heter simmonssportinggoods
      Bloggen | Portfolio

Kommentera

Har pratat med min far nu.. Och det kanske blir en Amb 5001C TGC JB istället

Kommentera

Ursprungligen postat av snusdennis Visa inlägg
          Har pratat med min far nu.. Och det kanske blir en Amb 5001C TGC JB istället
          jag vet inte vad du får ge för en tgc.. men här har du JBn för 1400 http://www.dogger.se/ambassadeur-560...688-c-593.aspx

Kommentera

Dom har ju TGC för 1200 på olssons.. Så blir nog den..

Kommentera

min fiskekompis har tgcn men efter 2 år var den väldigt sliten. då körde han änd med lättare beten. eftersom han kör JB\ripper till de över 80 gram.. rullen satt på ett piglet spö.

nackdelen med tgcn är att den har tryck knapp.. tum tangenten är grymt skön som sitter på jbn..

men oavsett är ju tgc väldigt överlägsen dom andra rullarna du nämt i tråden..

Kommentera

Angående linval.. Är power pro 0.28 bra eller är det för tunt?

Kommentera

jag kör 0.36 strikewire på ena jbn och 0.33 tufline på den andra och föredrar 0.36 linan..
                  finns ingen anledning till en tunn lina till jerk. betet tar så mycket luft ändå så för kastlängdens skull är det skit samma..
                  då är det bättre med en grövre lina så du kan rätta ut krokarna vid botten napp,,

Kommentera

Okej.. Ja det kanske vore bäst med 0.36 då.. Men är det samma visa som med en haspelrulle? Alltså att man måste grunda med nylon? Är det svårare att få rätt mängd på rullen i jämförelse med en haspel? Är det svårt att få på linan?

Kommentera

Sen blir jag lite fundersam på jerkbaitspöt jag funderar på att köpa.. Kinetic -125gram.. Det står ju KJ6EH 6’/180cm 1 -125g .. Betyder den där 1an att det inte är delat alls? :S

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 354 svar
                      277 641 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13