Jerkbait set. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbait set.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkbait set.

Hallå där ute!
    Tänkte nu att jag skulle börja med jerkbaitfiske.
    Då till min fråga.
    Har tittat på ett Sjöbjörnen Jerk spö för upp till 160g. Någon som har erfarenhet av detta spö och går det även att jerka med lite lättare jerks typ från 60g och uppåt?
    Rulle jag har kollat på då är en Ambassadeur 5601C JB. Erfarenheter om denna rulle?

Tacksam för svar

Rullen är ju en av de mest populära till jerkfiske Så den ska nog duga

Spöt har jag ingen aning om men jag rekomenderar verkligen Savagear 6,6fot -180g. Riktigt skönt spö!
    Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Jadu. Rullen lär väll vara bra? Ang spö så kan jag rekommendera BFT Stiff 6fot,, Har bara fiskat med det + ett sjösländan XP jerk.. Och av de två så är bft stiff överlägset..

Kommentera

Jag klagar inte.

Beror ju iofs på i vilken budget du letar i.
        En urusel fiskedag klår vilken bra arbetsdag som helst.

Kommentera

Rullen du tittat på är helt suverän som rulle vare sig du är van eller ovan. Den finns dock som budget variant 5601 Jerk (tror jag) den kostar typ atm 200kr mindre ( ordinare var den 600-700 kr billigare) men är grymt mycket klenare. Min klappa ihop efter ca 2-3 månader med div bromsar vilket kostade mig ca 4 beten på en tur. så kör på Jb'n

Spö skulle jag rekommendera Savage gear woody 6"8 eller savage gear Pro jerk 6"6 kör själv med pro jerk och är nöjd med det helt klart värt pengarna det är även billigt ca 800-900kr för spöt. Spöt som snusdennis nämner är annars ett bra alternativ dock är det lite "påkigt" samt att jag hört att top ögglan har en tendens att lossna. gillar dock inte färgen på det då det är lila.

Bra för nybörjare och som håller ett tag!
          Senast ändrad av Guest; 2011-09-09, 21:47.

Kommentera

Okej tack för svaren! Blir nog ett savage gear spö då

Kommentera

Ursprungligen postat av boobboo Visa inlägg
              Okej tack för svaren! Blir nog ett savage gear spö då
              köp absolut inte savegers pro jerkbait. har själv det o fiskat ett par hundra timmar med mitt. det är sladdrigt. mjuk och sjukt överklassat.. klarar inte beten över 110 gram..

edit: btw 5601 JB är grym har själv två st. du hittar ingen rulle som är i närheten av den för dom pengarna..

Kommentera

JB'n är helt sjukt mycket rulle för pengarna! Har haft min ett bra tag nu och är oerhört nöjd. Se till att smörja/rengöra med jämna mellanrum så kommer den hålla i all oändlighet!

Angående spöt kan jag inte uttala mig...har själv ett Savage Gear spö som jag är sådär nöjd med. Kommer köra med det den här säsongen och nästa men sen blir det nytt!

mvh,

Androl

Kommentera

Ursprungligen postat av snusdennis Visa inlägg
                  Ang spö så kan jag rekommendera BFT Stiff 6fot
                  Då ska jag aldrig ens titta på ett sjösländanspö ;-)
                  Sjämt och sido... Bft stiff lär väl vara marknadens mest överreklamerade spö...
                  Savagearspöna tycker jag är ok för de pengarna man får lägga men har du möjlighet så rekommenderas det varmt att köpa ett riktigt bra spö! Kör på JB'n. Lär funka ett tag!

Kommentera

Visst SG pro jerk kan efter ett tag kännas sladdrigt men för dom pengarna spöt kostar så är det värt det du kommer absolut inte bli besviken, kollade på woody light 6'6 från SG jävlar vilket skönt spö.

Annars har du ju lite dyrar spön som folk kan tycka håller bättre t.ex. daiwa luna,power mesh, bft bandit, strike pro pike range, st croix mfl.

BTW det med att SG inte klarar över 130g så är det iaf inget du kastar med om du precis ska börja jerka. testade för skojs skull att kasta en 210g wobbler med mitt och nog fan gick det men nog inget du direkt power kastar med

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 413 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13