Amb 5601 jb tung? Amb record? Höger. Vänster? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Amb 5601 jb tung? Amb record? Höger. Vänster?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Amb 5601 jb tung? Amb record? Höger. Vänster?

Hej!

Såg ett inlägg om att folk tycket att jb'n är tung och satt och fundera och nog fan är den tung och otymplig eller vad tycker ni?

Funderar dessutom på att köpa en record C6 undrar vilken modell som är mest lik i storlek med jb'n samt om den är något att jerka med.

En annan sak är att jag kör vänster vevad amb till jerk blivit så mest för att man lärt in det på vänster med haspel dock är jag stel i höger armen/handleden efter en olycka för ngra år sen så undrar om det är möjligt att byta till höger vev och jerka med vänster hand fast rörelsen förnv blir hel sjuk, dvs hur lång tid kan det ta att vänja om handen

Alla amba med mässingstativ är ju så tunga(ungefär), du kan köpa en med alu stativ så väger den lite mindre. T.ex C3, C4, 5601cb, Tgc, mm. Själv tycker jag inte vikten är något större problem.(har rullar med både alu och mässingstativ)
    Att jerka med högervev borde ta lika lång tid att lära sig som det gjorde med vänstervev.

Kommentera

Recorden är en riktigt bra rulle, betydligt bättre en JB´n till spinn-fiske men till runk-fiske hade jag nog ändå kört en JB Recorden är en alldeles för bra rulle att slå och jerka med och den tar bara 125m 0:35 nylon om du inte köper HC modellen.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
        Recorden är en riktigt bra rulle, betydligt bättre en JB´n till spinn-fiske men till runk-fiske hade jag nog ändå kört en JB Recorden är en alldeles för bra rulle att slå och jerka med och den tar bara 125m 0:35 nylon om du inte köper HC modellen.
        Okej, problemet är att Jb'n endast finns som vänster vevad. får fundera på hc modellen då

angående att lära sig så sitter ju rörelsen bättre i höger-handen för jag är högerhänt men blir stel och stram i handleden efter ett tag då muskel styrkan inte är på topp i höger arm.

Kommentera

Tänk bara på att HC är som en 6000 i storlek.

Kommentera

jo är medveten om det så ska såklart känna på den innan jag köper en isf

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            272 854 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13