Savagear XLNT Bushwacker?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Savagear XLNT Bushwacker??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Savagear XLNT Bushwacker??

Nån som vet om det spöt är bra? Ringer jag en återförsäljare så säger dom ju givetvis att det är bra. Men hoppas nån av er kan svara på det. Hade nämligen tänkt att köpa det 8.6 fot 20-60 gram kastvikt. Då jag mest fiskar med lättare Alien eels, poppers, jerkar, Zalt, spinnerbaits osv.

Vad som har sagts till mig är att det spöt har en snabb action osv. Ska enligt försäljare vara bra. Men jag vet ej. Har ni nåt tips på nåt bättre spö i prisklassen 1000 kr så tippsa gärna om det också. Jag vill nämligen inte lägga så mycket mer, då jag ska ta upp flugfisket igen till våren. Då efter Gädda.

Har ett Bushwacker 7f <30g som jag tycker är toppen, har sjäv kännt på 8f 15-50 som jag är väldigt sugen på det kändes väldigt bra tycker jag
    Kanske inte hjälper dig så mycket, men jag har tre spön från savage gear tycker dom har privärda spön som är sköna att fiska med !!
    Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Swe#kipp Visa inlägg
      Har ett Bushwacker 7f <30g som jag tycker är toppen, har sjäv kännt på 8f 15-50 som jag är väldigt sugen på det kändes väldigt bra tycker jag
      Kanske inte hjälper dig så mycket, men jag har tre spön från savage gear tycker dom har privärda spön som är sköna att fiska med !!
      Självklart det hjälper. Desto mer folk som skriver att det är bra, borde ju vara ett tecken på att det är det.

Kommentera

Tänkte själv först att köpa en Savagear XLNT Bushwacker men tog sen ett kraftigare Savage Gear MP Pro 9ft 40-100gram. Visste att dom fått bra kritik men har gillat att ha kork handtagen och Bushwacker kändes väldigt rätt. Nu efter att ha ägt MP Pro ett tag måste jag verkligen säga att jag är helnöjd och blir ev ett till men med lättare vikt. Finns bla. som 15-50g eller tex 30-90g i 8 fots längd och kostar mellan 900-1000:-.

Kommentera

Köpte just ett 8,6fot 20-60gr i somras som jag är riktigt nöjd med, har dängt beten på vikter upp på 85-95gr med det utan att
          klingan storknar samt att det är mycket skönt att drilla med.

M.A.O ett gäddspö helt i min smak och ett lyckat köp.

Kommentera

Ursprungligen postat av diffanatics Visa inlägg
            Köpte just ett 8,6fot 20-60gr i somras som jag är riktigt nöjd med, har dängt beten på vikter upp på 85-95gr med det utan att
            klingan storknar samt att det är mycket skönt att drilla med.

M.A.O ett gäddspö helt i min smak och ett lyckat köp.
            Bra att jag kan dänga iväg beten som väger lite mer. Spöt jag har nu har samma kastviskt, men flaggar som fan så fort jag ska kasta nåt i 50-60 grams storleken.

Ursprungligen postat av Vert
            Tänkte själv först att köpa en Savagear XLNT Bushwacker men tog sen ett kraftigare Savage Gear MP Pro 9ft 40-100gram. Visste att dom fått bra kritik men har gillat att ha kork handtagen och Bushwacker kändes väldigt rätt. Nu efter att ha ägt MP Pro ett tag måste jag verkligen säga att jag är helnöjd och blir ev ett till men med lättare vikt. Finns bla. som 15-50g eller tex 30-90g i 8 fots längd och kostar mellan 900-1000:-.
            Jag har kollat på det med. Men jag fick bara en känsla av att det hade slöare action? En handlare sa samma sak till mig.

Tack till ni som bidrar med svar. Sånt uppskattas mycket av mig.

Kommentera

Är själv lycklig ägare av Bushwacker, kanonspö som även tål en hel del stryk! Snabb action men ändå drillkänsla. Jag tror att MP varianten är "segare".

Funderar starkt på att köpa ett Bushwacker med större kastvikt. Har på 10-30 och 10-40 tror jag. Ingen direkt jätteskillnad som man kanske förstår, men 10-40 är lite lite kraftigare.

Kommentera

Ursprungligen postat av Denzar Visa inlägg
                Är själv lycklig ägare av Bushwacker, kanonspö som även tål en hel del stryk! Snabb action men ändå drillkänsla. Jag tror att MP varianten är "segare".

Funderar starkt på att köpa ett Bushwacker med större kastvikt. Har på 10-30 och 10-40 tror jag. Ingen direkt jätteskillnad som man kanske förstår, men 10-40 är lite lite kraftigare.
                Har också hört av folk att MP varianten ska vara segare. Men det är nog bättre om man bara ska dänga feta beten. Jag spinnfiskar ganska så blandat så att säga.

Kommentera

Är det nån som vet om det är svårt att få iväg beten på cirka 15 gram (skitterpoppers) på Bushwhackers 20-60 gram spö? Borde inte vara några problem va?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                  6 svar
                  1 823 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Benjamin S  
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04