i-fish the stagger - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

i-fish the stagger

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• i-fish the stagger

Har någon provat detta bete? Letar efter ett bete som funkar i ett brett fartregister, men har ingen lust att lägga 200kr på ett handgjort öringbete. Kom gärna med andra tips.
    /h

Hansen 105 är riktigt trevliga, kan vara värt att kika på. Prisvärt havsöringsdrag för under hundringen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
      Hansen 105 är riktigt trevliga, kan vara värt att kika på. Prisvärt havsöringsdrag för under hundringen.
      Tack för tipset. Ska kika på hansendragen. Staggern verkar inte vara nått som någon provat så jag antar att jag får köpa ett drag å testa själv då.
      /H

Kommentera

Finns ingen anledning att lägga över 50kr på ett öringdrag om inte av praktisk anledning, Öringen skiter i vad betet kostar, mest storlek,färg och invevnings-hastighet som har betydelse...Samt självklart att lära sig vattnet man fiskar i....

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Finns ingen anledning att lägga över 50kr på ett öringdrag om inte av praktisk anledning, Öringen skiter i vad betet kostar, mest storlek,färg och invevnings-hastighet som har betydelse...Samt självklart att lära sig vattnet man fiskar i....
          Håller med dig om priset inte avhör hur bra draget är. Det svåra är att hitta drag som funkar i både långsam och snabb inspinning och behåller rätta gången samt att ha bärighet som gör att jag kan fiska på 0,5 meter utan att fastna hela tiden. Kör nu med bara vickewobbler men skulle vilja ha nått lite fladdrigare gång som komplement.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
            Håller med dig om priset inte avhör hur bra draget är. Det svåra är att hitta drag som funkar i både långsam och snabb inspinning och behåller rätta gången samt att ha bärighet som gör att jag kan fiska på 0,5 meter utan att fastna hela tiden. Kör nu med bara vickewobbler men skulle vilja ha nått lite fladdrigare gång som komplement.

Kommentera

Stagger är djävligt bra, skön gång och det håller. Bara till å köp.

Kommentera

Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
                Stagger är djävligt bra, skön gång och det håller. Bara till å köp.
                Jo jag får väl prova köpa några såna. Vet du om dom klarar hög inspinningshastighet eller är dom gjorda för lägre fart? Finns alldeles för många drag som börjar snurra vid snabb inspinning. Hoppas hitta ett bra allroundbete som komplement till kustwobbler som jag nu kör med.
                /h
                Senast ändrad av harlequine; 2011-12-19, 19:14.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 355 svar
                271 481 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13