Vilka spinnfiske drag är bäst till gädda? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka spinnfiske drag är bäst till gädda?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det som är på rätt plats på rätt djup i rätt färg i rätt form som rör sig på rätt sätt, i vattnet, anslutet till tafsen ansluten till linan ansluten till rullen ansluten till spöt i din hand.

Men skulle jag själv välja fem beten som jag aldrig lämnar hemma vid ett gäddpass så blir det Blue Fox Buzzer, vasskyddade varianten av Rapala Minnow Spoon, Big Spigg, någon typ av Spinnerbait och en Rapala Clackin' Crank 74.

Tipset är väl att införskaffa en mångsidig uppsättning beten så att man kan testa sig fram till vad de tycks föredra för stunden.
    All you need is Lubb.

Kommentera

25g blank Atom är en favorit!

Kommentera

SG 4play med lipp skull är ett bete som jag tycker om.

Kommentera

Bäst är utan tvekan det som man för dagen får fisk på. Finns inget som slår det

Kommentera

För många verkar atom vara en klar favorit. Men jag får aldrig fisk på skeddrag över huvudtaget.. Så Strike pro 12cm wobbler har funkat bäst för mig i alla väder..!

Kommentera

Funkar med precis med vad som helst för bete med lite storlek till gädda.., sök bara upp var gäddorna finns sen fiskar du med betet du tror på så får du fisk.., det är för mycket tro på speciella märken av beten å för lite på fiskaren..
              Att man får mer fisk på ett visst bete beror i de allra flesta fall på att det får mer tid i vattnet å att det fiskas mer seriöst med ett bete man tror på.
              Kan berätta att i fjol somras så fiskade vi gädda i massor, å vid varje tillfälle så använde jag beten "som man aldrig får nån fisk på".., konstigt nog så verkade gäddorna inte veta om det, för jag fick lika mycket fisk som nån annan :-D
              Så ett bete som uppför sig "normalt" i vattnet å med lämplig färg å storlek är allt som behövs, resten är upp till den som fiskar...
              Senast ändrad av uppköparn; 2012-01-11, 20:24.

Kommentera

Blank Utö med två krokar. Eller Atom i valfri variant.

Kommentera

Skeddrag: Atom silver 25g & Rapala minnow spoon vasskyddad i svart/silver
                  Wobbler: Westins jätte 17cm i striped tiger & Swim Whizz 500 sjunkande i mörtfärg
                  Spinnare: Abu Reflex 18g svart/vit med oranget garn & MG spinnaren i lila/gul

Kommentera

Skulle nog säga Atom YP(=abborrefärgat) eller gamla hederliga Mörblänk från ABU, men det är ju fasen så mycket roligare att ta dem på en popper

Kommentera

Orange Reflex 18gr med kopparsked.
                      Den jag har fått klart flest gäddor på.. Inte de största men klart flest.
                      Gillar även Soft 4play 19cm och Bomber 17J. (samt Zalt, Swim Whizz, Atom, Utö mfl...)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 867 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04