Vendetta, SG bushvacker, skeletor spön. Delad kork - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vendetta, SG bushvacker, skeletor spön. Delad kork

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vendetta, SG bushvacker, skeletor spön. Delad kork

Hej.

Funderar att skaffa ett nytt spö och undrar över om alla fiskegurus kan hjälpa mig lite.

Har kollat på spön och känt på vissa av dessa men undrar. Vad tycker ni om spön som har delad kork i slutet av spöet.

Som tex vendetta, skeletor mm. Hur blir känslan? Känns det konstigt att kasta med dessa? Har känt på spöna och tycker det är helt ok men svårt att avgöra hur det blir när man dänger drag en hel kväll. Är det någon skillnad mot ett spö som har kork hela vägen på butten.

Någon som har lite åsikter om detta. Antar att det finns för och nackdelar. Vilka är dessa?

Hallo!

jag har ett BFT Bandit som har delat handtag, tycker inte det är så jätte störande men på vissa modeller är det. Beror ju självklart på hur du själv tycker... oftast så uppstår "obehaget" när man vill hålla händerna annorlunda än handtaget är placerat. dvs att du vill hålla händerna närmare varandra eller en hand längre ner/upp och du hindras pga att det inte är kork/EVA hela vägen.

Gärna så kan spön få ha hela handtag enligt mig, men är det bakrehandtaget långt så går det med delat.

Vet inte varför man har så men kan gissa på att det har med balansering att göra, t.ex. så har du en lätt klinga på spöt så vill dom skära ner vikten bak som man ofta inte använder (gäller så klart inte alla) dvs korken/foamen som finns emellan där du greppar:P

Kommentera

Svårt att avgöra av att hålla i spöt i butiken. Flera fina spö har ju denna "finess".

Är rädd om man köper någon med delad kork och sen kommer man på om en vecka att det inte funkar så bra. Svårt.
      Visst kan jag köpa ett spö med helt handtag men hittar ingen just nu som man vill ha.

Tackar för synpunkten. Bra tanke med att titta på bakre handtaget. Längre kork så mindre annorlunda känsla.

Kommentera

Det är nog högst personligt vad man tycker om det. Jag tycker om när det är delat bakhandtag, byter ändå inte grepp på så sätt att det är störande.
        http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Äh vad oroar man sig om egentligen. Det är bara och köpa egentligen. Gillar man inte detta så får man köpa ett till spö. Även om man egentligen inte har råd
          Kul med fiskeprylar eller hur

Kommentera

Alla har det inte så bra ställt xD Kul om man köper ett bandit spö eller daiwa å så tycker man inte om det xD

Kommentera

Nä så är det ju. Skrev lite ironiskt. Man vill ju gärna så att spöet man köper känns rätt från början. Speciellt om det börjar klättra upp en bit på priset. Skillnad om spöt ligger under 500 sek. Då är det inte lika jobbigt.

Får fundera och åka och känna på lite fler spön. Sen om man blir klokare vete katten......

Kommentera

Funderar lite hur jag håller i spöt och det borde nog inte bli konstigt. Håller i bakre delen och runt rullen. Sen efter kastet så vevar man ju med vänster. Höger runt rullen. Det borde ju inte bli något bekymmer tycker man ju. (haspel tänker jag på)

Kommentera

Haha lät precis som att du Jerkfiska xD trodde du menade Multi, till haspel så tycker jag att delat bakrehantag bara är häftigt, dock kan det kännas skit knepigt att kasta med... men ja du får väl klämma å känna

Kommentera

Har sett en del folk som kör med större haspelrullar och får problem, bygeln slår i fingrarna när dom vevar men med små-rullar är detta nog inga problem.......

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 846 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04