BFT Bandit 6,6 delat ???? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFT Bandit 6,6 delat ????

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• BFT Bandit 6,6 delat ????

Hallå !
    Har kört min första seriösare säsong jerkbaitfiske och fastnat för det och känner
    att man börjar bli lite varm i kläderna.
    Så nu är det ju givetvis dags att kasta det rätt igenom värdelösa Shimanospöt från satan åt helvete
    och skaffa ett skönare spö. (och om man har ett shimanospö till en ambassadeur lär väl grejjerna börja brinna)
    Har kollat in mig på BFT bandit spöt, vart inne i butik och klämt och känt på det och kommit fram
    till att ett sånt ska jag ha.
    Dock så missade jag en viktig sak när jag kände på det, jag glömde kolla om det var tvådelat och eftersom
    jag kör runt mycket med mina grejjer så är det nästan ett krav.

Så jag har två frågor egentligen :
    1. ÄR 6.6 fots spöt tvådelat
    OCH
    2. 7.3 fots versionen vet jag att det är tvådelat MEN: Jag är inte speciellt lång , strax under 1.80
    och jag är osäker på om den extra längden kommer göra spöt direkt obekvämt för mig att jerka med ?

Tacksam för lite hjälp här =) !
    MVH Gustav

jag har bft bandit 6,6 ft och det är inte 2-delat

Kommentera

As Simon says, 6'6 är odelat tyvärr, och det är kortare än andra 6'6 spön pga det långa bakrehandtaget.

7'3an är typ 15-20cm längre? än mitt andra 6'6 spö och jag jerkar utan problem med det, såvida jag inte försöker tok jerka Big Bandit med neråt jerk då är det lite långt, uppåt och sidan funkar dock.

Jag är knappa 1,67 lång så det ska inte vara nå problem

Kommentera

Då var det så illa som jag fick för mig alltså.
        Meeen, funkar 7.3 an för dig så lär det ju alltså inte vara några större problems för mig heller så det lär nog bli så då !!
        Tackar så mycket för svaren !

Kommentera

Det ska funka, dock så kan du få jobba lite mer med veven än spöt, ungefär som trumman gör... beror också mycket på om du fiskar från hög båt eller land.. från hög båt kan du jerka neråt ganska rejält medans från land eller lägre båt så är korta knyck uppåt lite lättare eller små små knyck med mycket vev knyck neråt:P

Kommentera

Jag kör 6,6:an och skulle inte vilja ha ett längre spö än så för jerk (184 cm är jag förresten). Men det är ju högst personligt vad man trivs bäst med. Trevliga spön är Bandit i alla fall!

Kommentera

Ja dom känns onekligen trevliga. Grejen är den att jag fiskar nog ungefär lika mycket från land som från båt så det kan kanske bli ett handikapp. Frågan är vad man kan hitta för alternativ som känns likvärdigt?

Kommentera

Daiwa Luna Predator 6`9" 130-180g tycker jag känns extremt skönt!

Kommentera

Daiwaspöt såg ju faktiskt riktigt snyggt ut ! Använt det länge ? Och vart hittar man det billigt/billigast ? Kanske finns några andra kandidater också ?

Kommentera

Nej, jag har inte haft det länge, några turer har det fått hänga med på.
                    Har inte drillat någon stor fisk på det än, får hoppas att det kommer!
                    För mig stod det till slut mellan LF Ripper och Lunan, jag tyckte lunan kändes bäst.
                    Jag köpte mitt på Kamm´s i Karlskrona, det gick på 1500kr, Rippern ligger på 2100kr på Lundgrens Fiske...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 846 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04