Fenwick HMG Silver Wing 9.6´ - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fenwick HMG Silver Wing 9.6´

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nu tar du nog i lite Manson. Har ett Silver Wings 10.6 som jag köpte och mest har använt till bombardafiske. Spöet har ganska djup action, bra handtag och exposed blank rullfäste. Har spinnfiskat med det ett tag nu och är riktigt nöjd med det. Kastar helt okej. Quadranten är betydligt toppigare och kastar bättre än Silver Wings, men har i mitt tycke ett sämre handtag/rullfäste. Tycker det är alldeles för smalt och dessutom inte exposed blank. Inget jag skulle ha 5-6000 rullar på i varje fall
    Smaksak förmodar jag, själv har jag aldrig tyckt om mitt Silver-Wings,
    Blev klart besviken, trodde dom hade förbättrat det gamla Ironhawk men tycker det blivit betydligt sämre att ladda med, har det som du till lite bombarda fiske.

Ett Momentum kostar dubbelt så mycket så kanske orättvist att jämföra med och ett quadrant är ännu lite dyrare.

Obs att jag kör 16-54 gr 11 fot spö på momentum och Ironfether så där blir inte 5000/6000 rullar mer en lagom

Jag säger inte att Silver-wings är ett dåligt spö på något sätt dom håller väl så god klass som andra 1500kr spö.
    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-01-18, 12:02.

Kommentera

Om trådskapare kommer ner till Malmö så tycker jag han ska titta in på Fiske och Fiskar eller sportfiskegiganten och kolla deras riktigt billiga (rea) prylar dom finns aldrig ute på nätet, vet att dom sålde ut lite lättare IronfetherII haspelspö i höstas för 1300-1400 då hade dom ett rek. pris på 3400kr men jag fiskar inte haspel så inte av intresse för mig, även Beastmaster spö har sjunkit rejält i pris och går att få för under 1000 kr i vissa butiker så snurra in om i butikerna det finns massor att tjäna jämfört med nät-handel.
      Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-01-18, 12:04.

Kommentera

Går själv i lite spököpartankar och det lutar nog mest åt ett elvafots Guideline LPXe V2. Har testat föregångaren och tyckte det var grymt på alla sätt och vis. Inga frökenhandtag på dem

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Om trådskapare kommer ner till Malmö så tycker jag han ska titta in på Fiske och Fiskar eller sportfiskegiganten och kolla deras riktigt billiga (rea) prylar dom finns aldrig ute på nätet, vet att dom sålde ut lite lättare IronfetherII haspelspö i höstas för 1300-1400 då hade dom ett rek. pris på 3400kr men jag fiskar inte haspel så inte av intresse för mig, även Beastmaster spö har sjunkit rejält i pris och går att få för under 1000 kr i vissa butiker så snurra in om i butikerna det finns massor att tjäna jämfört med nät-handel.

var ligger alla fiskeaffärer igentligen? hittar ju bara beoutdoor eller va den heter

Kommentera

Fiske och fiskar ligger på Regementsgatan 17 en lite bit från kronprinsen och sportfiskegiganten är på Lundavägen, beoutdoor har nästan ingenting, en ganska meningslös affär att gå i......

Kommentera

Går själv i lite spököpartankar och det lutar nog mest åt ett elvafots Guideline LPXe V2. Har testat föregångaren och tyckte det var grymt på alla sätt och vis. Inga frökenhandtag på dem
              Finns en viss risk att det blir fler av denna typen för mig http://fly.hardyfishing.com/en-gb/pr...marksman-spin/ trevligt spö och en viss känsla att slippa allt plast och gummi som finns på andra spö

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 354 svar
              277 698 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13